Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-15%

Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym

Karolina Skarbek , Irmina Wrońska

Publikacja ta, oparta na doświadczeniu autorek i fachowej literaturze, dostarcza nauczycielom wielu praktycznych narzędzi i wskazówek dotyczących diagnozy, rozwoju dziecka i organizacji działań wspierających. Zawiera gotowe arkusze diagnostyczne oraz omawia konstrukcję prób diagnostycznych. Ta kompleksowa publikacja zachęca do indywidualnego podejścia do każdego dziecka i uwzględnienia jego kontekstu rozwojowego.

47,60 zł Brutto

45,33 zł Netto

56,00 zł -15%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 56,00 zł
Czas do końca rabatu: 4 minut
block Chwilowo niedostępny
tag_faces 95 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Publikacja jest bogatym zbiorem doświadczeń zdobytych przez autorki podczas wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami. Opiera się na fachowej literaturze z zakresu psychologii i pedagogiki. Jej głównym celem jest zachęcenie do indywidualnego traktowania każdego dziecka oraz uwrażliwienie na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.

Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym

Jakie korzyści mogą odnieść nauczyciele z tej publikacji? Oto kilka sposobów, w jakie może im ona pomóc:

  1. Przybliżenie pojęcia i metod diagnozy funkcjonalnej: Książka przedstawi różne metody diagnozowania funkcjonalnego rozwoju dziecka, co pozwoli nauczycielom lepiej zrozumieć, jak ocenić postępy i potrzeby uczniów.
  2. Uporządkowanie wiedzy na temat prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach: Autorki przedstawią wiedzę na temat rozwoju dziecka w różnych obszarach, takich jak emocjonalny, społeczny, poznawczy i motoryczny. To pomoże nauczycielom lepiej zrozumieć typowe etapy rozwoju i dostosować swoje podejście do uczniów.
  3. Rozwinięcie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych: Książka omówi techniki konstruowania prób diagnostycznych, które pozwalają na ocenę postępów dzieci. Nauczyciele będą mogli nauczyć się tworzyć odpowiednie zadania, które pomogą im ocenić rozwój swoich uczniów.
  4. Omówienie ogólnych zasad organizowania działań wspierających rozwój dziecka: Publikacja przedstawi nauczycielom ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka. Dzięki temu będą mieli większą pewność co do tego, jak najlepiej pomagać swoim uczniom w osiąganiu postępów.
  5. Przedstawienie zagadnień dotyczących planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń: Książka omówi również zagadnienia dotyczące planowania terapii i wyboru odpowiednich ćwiczeń. Nauczyciele dowiedzą się, jak dostosować swoje podejście i zapewnić odpowiednie ćwiczenia, które będą wspierały rozwój ich uczniów.
  6. Pokazanie praktycznych kroków do organizowania działań wspierających: Publikacja zaprezentuje nauczycielom praktyczne kroki do organizowania działań wspierających. Będą mieli jasne wskazówki i procedury, które pozwolą im wdrożyć odpowiednie strategie i podejścia.
Arkusze diagnostyczne

Dodatkowo, do książki dołączono gotowe arkusze diagnostyczne podzielone na różne sfery rozwoju dla poszczególnych grup wiekowych. Nauczyciele mogą z nich korzystać, wybierając zadania, które są dla nich najbardziej interesujące lub potrzebne w danym kontekście. Mogą również dostosować zadania do potrzeb dzieci młodszych lub starszych. Arkusze te znajdują się w części książki zatytułowanej "Aneks" i mogą być również pobrane i dostosowane do edycji oraz samodzielnego wydruku na komputerze.

Do zakresu obowiązków nauczycieli przedszkola należy – oprócz wychowania i kształcenia – wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci, korygowanie ewentualnych deficytów oraz rozwijanie uzdolnień młodszych i starszych przedszkolaków. Wymaga to niebanalnej wiedzy i umiejętności, a także dobrego rozeznania w obowiązujących rozporządzeniach władz oświatowych. Pomoże w tym książka Karoliny Skarbek i Irminy Wrońskiej. Zawiera bowiem omówienie ważniejszych zakresów i form pomocy psychologicznej i pedagogicznej w placówkach wychowania przedszkolnego.

Ponieważ nie sposób w jednej publikacji omówić tak obszernej wiedzy, Autorki podają dokładne dane, gdzie Czytelnik znajdzie potrzebne informacje oraz scenariusze przydatne w diagnozie i terapii dzieci. W książce znajdują się też wzory arkuszy diagnostycznych i szczegółowe wskazówki, jak z nich korzystać. Dlatego rekomenduję tę książkę studentom i nauczycielom, a także innym specjalistom, którzy na co dzień zajmują się przedszkolakami.

Z recenzji prof. zwycz. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
Szczegóły
9788367101646
Wydawnictwo
Bliżej Przedszkola
Autor
Karolina Skarbek, Irmina Wrońska
Data premiery
2018
ISBN
9788367101646
Format
170x240
Stron
200
Okładka
miękka
Nr katalogowy
30090
Rok wydania
2023
chat Komentarze (0)