Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-10%

Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną

Ewa Jeżewska-Krasnodębska

Kontynuacja książki Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym. Opisano tu przyczyny, patomechanizmy, objawy i rodzaje zaburzeń artykulacji oraz sposoby ich ­diagnozy.

35,82 zł Brutto

34,11 zł Netto

39,80 zł -10%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 39,80 zł Najniższa obniżka 30 dni przed obniżką : 37,81 zł
block Chwilowo niedostępny
tag_faces 72 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Treść książki jest kontynuacją pierwszej pt. Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym. W obydwu publikacjach są opisane przyczyny, patomechanizmy, objawy i rodzaje zaburzeń artykulacji oraz sposoby ich ­diagnozy. Niniejsza książka składa się z pięciu części.

Część I zawiera omówienie normy artykulacyjnej spółgłosek polskich najczęściej zaburzonych u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Normę wymawianiową Autorka przedstawiła w celu ustalenia podstaw teoretycznych, których jej badania dotyczą.

W części II zaprezentowała stan badań nad artykulacją i jej zaburzeniami, rodzaje zaburzeń artykulacyjnych, a także przyjętą terminologię i klasyfikację dotyczącą zaburzeń mowy, w tym artykulacji.

W części III Autorka opisała wybrane metodologiczne podstawy badań własnych nad zaburzeniami artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Sformułowała problemy i pytania badawcze, a także hipotezy. Ponadto zaprezentowała metodę zbierania materiału badawczego i propozycję własnych narzędzi badawczych.

W części IV przedstawiła jakościowe i ilościowe wyniki badań nad zaburzeniami artykulacji, sprawnością aparatu artykulacyjnego, funkcjami fizjologicznymi w obrębie obwodowego narządu mowy, budową nasady, a także praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia diagnozy logopedycznej w odniesieniu do tych wyników.

Część V zawiera analizę porównawczą z uwzględnieniem rezultatów badań oraz dyskusję nad poglądami na temat zaburzeń artykulacji i jej przyczyn prezentowanych w literaturze przedmiotu.

W podsumowaniu zamieszczone zostały najważniejsze wyniki badań i wnioski praktyczne dotyczące diagnozy logopedycznej.

O wyborze tematyki zadecydowały potrzeby naukowe i długoletnia praktyka logopedyczna. Już na początku drogi zawodowej zauważyła, że proces diagnozy i terapii zaburzeń mowy dzieci wstępujących do szkoły jest ciągle nieusystematyzowany, a stan opieki logopedycznej w przedszkolach i szkołach podstawowych niewystarczający.

Autorka żywi nadzieję, że książka przyczyni się do głębszego i lepszego poznania trudności dzieci w zakresie artykulacji oraz pomoże logopedom w dokonywaniu wnikliwej diagnozy i właściwego planowania terapii. Chciałaby, aby zaprezentowane wyniki badań, rozwiązania diagnostyczne i uwagi okazały się przydatne w codziennej pracy z dziećmi mającymi zaburzenia mowy, służyły dydaktyce oraz przyczyniły się do poprawy stanu opieki logopedycznej w przedszkolach i szkołach podstawowych.

Szczegóły
9788380951549
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
Autor
Ewa Jeżewska-Krasnodębska
Data premiery
2017
ISBN
9788380951549
Format
B5
Stron
214
Okładka
miękka
Nr katalogowy
32380
chat Komentarze (0)
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Mutyzm wybiórczy. Skuteczne metody terapii

Książka składa się z dwóch głównych części. W pierwszej, bardziej teoretycznej części (rozdziały 1–3) Ewelina Bystrzanowska i Maria Bystrzanowska przedstawiły istotę mutyzmu wybiórczego oraz znaczenie wczesnej diagnozy i terapii dzieci z tym zaburzeniem. Poznamy również następstwa niewłaściwej terapii lub jej braku.

45,00 zł
50,00 zł
Logopedia międzykulturowa

"Logopedia międzykulturowa" to innowacyjny tom, który bada wpływ różnic kulturowych i językowych na rozwój mowy oraz dwujęzyczność. Książka jest wartościowym źródłem wiedzy dla logopedów i specjalistów zajmujących się komunikacją w kontekście międzykulturowym.

37,40 zł
44,00 zł
Mutyzm wybiórczy. Własnymi słowami

„Mutyzm wybiórczy. Własnymi słowami to wyjątkowo cenna pozycja. Autorzy omawiają nie tylko kryteria formalne, lecz także złożoność objawów mutyzmu...

65,97 zł
Neurologopedyczne studia przypadków. Tom 3

Publikacja zawiera opisy przypadków, z którymi autorki zetknęły się w swojej praktyce zawodowej: pacjentów dotkniętych jąkaniem, autyzmem, afazją, osoby z zespołem Downa,„kociego krzyku”,Nijmegen etc.

75,00 zł
Choroba Alzheimera. Zaburzenia komunikacji językowej

"Choroba Alzheimera. Zaburzenia komunikacji językowej" to interdyscyplinarna publikacja, która oferuje cenne wskazówki dla lekarzy i opiekunów, jak poprawić komunikację z osobami cierpiącymi na otępienie. Dzięki wiedzy ekspertów, książka stanowi wsparcie w rozwijaniu skutecznych metod terapeutycznych.

33,58 zł
39,50 zł
Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej

Książka skupia się na roli komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z dziećmi mającymi trudności w komunikacji werbalnej. Praktyczne rozwiązania oraz teoretyczne podstawy przedstawione przez autorów są nieocenione dla logopedów i innych specjalistów zajmujących się terapią osób z złożonymi potrzebami komunikacyjnymi. Według recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, książka ta stanowi cenny materiał edukacyjny dla studentów logopedii, psychologii i pedagogiki.

50,58 zł
59,50 zł
Neurologopedyczne studia przypadków. Tom 1

Bogate i różnorodne tematycznie opisy przypadków, z którymi autorki zetknęły się w swojej praktyce zawodowej. Publikacja przedstawia, między innymi, pacjentów dotkniętych afazją, jąkaniem, autyzmem, a także osoby z zespołem Cornelii de Lange, małomózgowiem pierwotnym, nietypową postacią fenyloketonurii, kruchego chromosomu X.

75,00 zł
Zaburzenia płynności mowy

Tom "Zaburzenia płynności mowy" jest prawdziwie interdyscyplinarny w swym charakterze, gdyż łączy elementy takich dziedzin, jak nauka o komunikacji i jej zaburzeniach,...

40,37 zł
47,50 zł