Jak mówić o niepełnosprawności?
Wskazówki do rozmowy, propozycje zabaw, zajęć i ćwiczeń w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I-III)
Opowieść o Tymku, sześciolatku z autyzmem, ukazuje, że każdy z nas jest inny i potrzebuje innego podejścia, aby czuć się akceptowanym i zrozumianym. Tymek ma wiele talentów i zainteresowań, jednak często ma trudności z komunikacją i interakcją z innymi. Wspieranie go w jego pasjach i rozwijanie umiejętności społecznych jest kluczem do jego sukcesu i szczęścia, co jest istotne dla wszystkich dzieci uczących się funkcjonować w społeczeństwie.
w którym czuje się bezpiecznie i swobodnie. Jednakże, gdy próbuje wejść w interakcje z innymi ludźmi, może czuć się zagubiony i niepewny. Jego rodzice zawsze starają się go wspierać i pomóc mu w radzeniu sobie z trudnościami, jakie napotyka. Pomimo tych wyzwań, Tymek ma wiele talencików i zainteresowań, które rozwija z zapałem.
Jednym z nich jest jego fascynacja ruchem drogowym, którym żyje na co dzień. Znając wszystkie zasady i przepisy ruchu drogowego, stara się zawsze zachowywać bezpieczeństwo dla siebie i innych. W domu buduje miasta z klocków, projektuje i maluje swoje ulubione pojazdy, a nawet udaje się z rodzicami na zloty motoryzacyjne. To właśnie w takich sytuacjach czuje się swobodnie i pełen energii.
Jego codzienne życie jest jednak pełne wyzwań, szczególnie w kontekście komunikacji z innymi ludźmi. Często ma trudności z wyrażeniem swoich myśli i emocji, co prowadzi do frustracji i izolacji społecznej. Zdarza mu się mówić rzeczy, które mogą być niezrozumiałe dla innych, lub przestawać odpowiadać na pytania, co jest dla niego trudne. Jednakże, gdy odnajdzie się w sytuacji, która go interesuje, potrafi na długo skupić się na jednym temacie i rozwijać swoje zainteresowania.
pokazuje, jak ważne jest zrozumienie i tolerancja dla osób ze spektrum autyzmu. Każdy z nas jest inny i potrzebuje innego podejścia, aby czuć się akceptowanym i zrozumianym. To szczególnie istotne w przypadku dzieci, które uczą się funkcjonować w społeczeństwie. Wspieranie ich w ich pasjach i zainteresowaniach, oraz w rozwijaniu umiejętności społecznych, to klucz do ich sukcesu i szczęścia.
Wskazówki do rozmowy, propozycje zabaw, zajęć i ćwiczeń w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I-III)
50 zadań wzmacniających pewność siebie i kształtujących umiejętność komunikacji.
Przewodnik po tym, jak radzić sobie w neurotypowym świecie, zachowując jednocześnie to wszystko, co czyni nas Weroniką, Natalią, Jerzym i Joanną.
Rodzice opowiadają o trudnej codzienności.
Specjaliści pokazują, jak pracować z osobami ze spektrum autyzmu, by wesprzeć je w rozwoju.
Osoby neuroatypowe opisują swoje przeżycia w świecie, który nie rozumie ich potrzeb.
Zestaw kart pracy, które wspierają dzieci i młodzież w rozumieniu i radzeniu sobie z emocjami, szczególnie skierowany do osób ze spektrum autyzmu i trudnościami emocjonalnymi. Zawiera ćwiczenia pomagające w rozpoznawaniu emocji, takich jak radość, smutek, wstyd czy złość, oraz uczy empatii i odczytywania emocji innych. Dołączony dziennik emocji oraz naklejki ułatwiają monitorowanie postępów w nauce.
Historia stworzona przez autorkę wprowadza dziecko ze spektrum autyzmu w świat emocji i relacji społecznych.
feedback Zgłoś komentarz