Drzewko emocji  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Drzewko emocji

Drzewko Emocji to narzędzie edukacyjne dla nauczycieli i terapeutów, które pomaga dzieciom w rozpoznawaniu i wyrażaniu emocji. Dzięki kolorowym listkom z różnymi emocjami, dzieci uczą się, jak nazwać i definiować różne emocje oraz jak wyrażać je w sposób społecznie akceptowalny. Produkt jest doskonałym narzędziem do nauki o różnych grupach emocji i może być stosowany w zajęciach indywidualnych i grupowych.

1 235,00 zł Brutto

1 004,07 zł Netto

W dostawie
new_releases Wysyłka 1-3 dni
tag_faces 2470 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Emocje odgrywają kluczową rolę w rozwoju dziecka, jednak rozmowa na ich temat, analiza i próby ich zdefiniowania często stanowią trudność dla najmłodszych. Ważne jest, aby dzieci rozpoznawały emocje i rozwijały swoje umiejętności społeczne.

Drzewko Emocji

to doskonałe narzędzie dla nauczycieli w szkołach i przedszkolach, którzy chcą wprowadzić dzieci w świat emocji, rozmawiać na ich temat, nazywać je i definiować. Dzięki kolorowemu, drzewopodobnemu kształtowi i listkom z różnymi emocjami, dzieci poznają bogate słownictwo i uczą się, jak rozpoznawać i wyrażać swoje emocje poprzez różnorodne działania z innymi.

Rozpoznawanie emocji

Drzewko Emocji to idealny sposób na rozpoczęcie nauki o grupach emocji, takich jak smutek, strach, radość czy złość. Produkt może być używany przez nauczycieli lub terapeutów podczas zajęć wychowawczych i terapeutycznych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

Zawartość:

  • 2 drzewka z nacięciami do montażu, drzewka o wymiarach ok. 120 x 75 cm.,
  • 1 nakładka na emotikony,
  • 4 emotikony (radość, smutek, strach, złość) do nakładania,
  • 64 listki podzielone po 16 listków wg 4 emocji (radość, smutek, strach, złość),
  • lniany woreczek na 64 listki,
  • kostka do gry z ilustracjami emocji (radość, smutek, strach, złość)
  • 14 kart pracy do Drzewka emocji.
Dlaczego warto kupić Drzewko Emocji:

1. Przyjemny sposób poznawania emocji w formie zabawy

Dzięki dołączonym kartom z propozycjami zastosowań Drzewka emocji, dzieci mogą bawić się w pokazywanie i zgadywanie różnych emocji. Poprzez umieszczanie liści z nazwami emocji na odpowiednich gałęziach drzewka, dzieci uczą się wyrażać swoje emocje za pomocą mimiki oraz całego ciała, a także rozpoznawać je u innych osób. To świetna zabawa, która jednocześnie rozwija umiejętności emocjonalne dzieci.

2. Rozwój cech psychopedagogicznych podczas zabawy

Poprzez korzystanie z Drzewka emocji, dziecko rozwija swoją zdolność do odczuwania i rozpoznawania różnych emocji, co z kolei pomaga mu w rozwijaniu empatii. W ten sposób kształtuje również swoje cechy charakteru oraz właściwe postawy społeczne, takie jak życzliwość i zrozumienie dla innych osób. Ponadto, korzystając z Drzewka emocji, dziecko nabywa i wzbogaca swoje słownictwo, a także uczy się adekwatnego użycia słów i wyrażeń dotyczących emocji.

3. Stworzone przez specjalistkę mgr Jolantę Heller

Pani Heller, magister wychowania przedszkolnego z długoletnim stażem pracy, podkreśla znaczenie rozwoju emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym. Podobnie jak dbamy o to, aby dzieci zdobywały ogólną wiedzę i rozwijały różne umiejętności, stosując różnorodne metody i formy pomocy, tak samo ważne jest, aby wyposażyć je w wiedzę na temat ich emocjonalności i pomóc w rozwijaniu umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami. To właśnie emocje i umiejętności społeczne w dużej mierze wpływają na nasze sukcesy i powodzenie w nauce, ponieważ aż 80% sukcesu zależy od naszych emocji, a jedynie 20% od inteligencji. Emocje wpływają na naszą motywację, wytrwałość w działaniu, decydują o gratyfikacji celów działania oraz umiejętnościach społecznych, co przekłada się na nasze myśli i zachowania w praktyce.

4. Zagwarantuj swojemu dziecku lepszy start w szkole podstawowej

W wieku przedszkolnym poznawanie emocji jest kluczowe dla rozwoju dziecka, ma ono wpływ na zdolność radzenia sobie w przyszłości oraz kształtowanie intelektu.

5. Nauka poprzez odczuwanie emocji

Emocje pełnią wiele funkcji:

  • Gniew - pomaga nam bronić swoich wartości i wyznacza granice akceptowalnego dla nas zachowania. Kontrolowanie gniewu pozwala na pozytywne wyrażanie odczuć, podczas gdy jego nadmierna kontrola lub niekontrolowane wybuchy mogą prowadzić do problemów z agresją lub tłumienia emocji. Funkcjonalny gniew pomaga nam wyrazić siebie i obronić swoje wartości.
  • Strach - pojawia się często w obliczu nieznanych sytuacji, ostrzega nas przed ryzykiem i niebezpieczeństwem. Może przybierać formę irracjonalnych lęków, jednak umiejętność rozpoznania własnych lęków i radzenia sobie z nimi jest kluczowa dla kontroli emocjonalnej. Odpowiednia reakcja na strach może pomóc nam przewidywać i przygotować się na wydarzenia.
    Funkcjonalny strach pomaga nam chronić się przed zagrożeniem i przygotować się na przyszłość.
  • Smutek - pojawia się często w wyniku porażki, rozczarowania, odrzucenia lub straty. Może pomóc nam zaakceptować nową rzeczywistość i dostosować się do zmian, a także przejść przez niezbędną żałobę. Jednak zbyt długo przeżywany smutek może prowadzić do depresji.
    Funkcjonalny smutek pozwala nam przeżyć żałobę i zaakceptować nową rzeczywistość.
  • Radość - wpływa pozytywnie na nas i nasze otoczenie, powodując odprężenie i zwiększając poziom optymizmu. Może też prowadzić do impulsywnych i spontanicznych działań oraz zwiększonej wyrozumiałości wobec innych. Jednak zbytnia radość może prowadzić do obniżonej czujności, krytycyzmu i braku logicznego myślenia.
    Funkcjonalna radość pozwala nam dzielić się pozytywnymi emocjami z innymi, budować intensywne relacje oraz zwiększać poczucie własnej wartości.
Drzewko Emocji

Przebieg zabawy: przykładowe wersje

Wersja I:

Prowadzący prezentuje dzieciom Drzewko Emocji oraz ilustracje z emotikonami przedstawiającymi cztery emocje: RADOŚĆ, SMUTEK, STRACH, ZŁOŚĆ

Wspólnie określają ich charakter oraz nazwy wyrażanych emocji. Dzieci umieszczają emotikony na wyznaczonych częściach drzewka emocji i w zależności od wieku prowadzący czyta dzieciom napisy umieszczone na listkach bądź dzieci czytają same, wspólnie określają poszczególne uczucia, zachowania i wartości. Zadaniem dzieci jest ich umieszczenie na właściwej części drzewka emocji oznaczonej danym emotikonem: co sprawia, że odczuwamy: radość, smutek, strach, złość – nauczyciel zwraca dzieciom uwagę, że poszczególne wartości bądź zachowania wywołują u nas te same bądź zupełnie inne emocje. Przeżywanie emocji może być bardzo indywidualne, zależy od nastawienia bądź upodobań.

Wersja II:

Prowadzący prezentuje dzieciom Drzewko Emocji wraz z emotikonami oraz wspólnie określają ich charakter, następnie oglądają ilustracje przedstawiające poszczególne emocje, które można przeżywać w różnych sytuacjach. Prowadzący zwraca uwagę dzieci na indywidualność przeżywanych emocji – każdy ma prawo do własnych odczuć w różnych sytuacjach. Dzieci wspólnie z prowadzącym nazywają poszczególne emocje, a dalej umieszczają ilustracje na poszczególnych częściach Drzewka Emocji oznaczonych danym emotikonem. W dalszej kolejności wyrażają poszczególne emocje za pomocą mimiki twarzy oraz gestów.

Wersja III: (dalszy etap)

Dzieci określają charakter poszczególnych emotikonów i umieszczają je na Drzewku Emocji, a następnie dzielą się na cztery drużyny "radość", "smutek", "strach" i "złość" – (poprzez losowanie bądź według nastrojów uczestników). Dalej rzucają kostką do gry, na której znajdują się cztery emocje: radość, smutek, strach, złość i w zależności od wylosowanej miny mogą wybierać listki z ilustracjami poszczególnych uczuć i wartości, które wywołują emocje umieszczone na kostce do gry i umieszczać je na Drzewku Emocji pod właściwymi emotikonami. Drużyna "radości" może wybierać tylko listki, na których są ilustracje przedstawiające wartości bądź zachowania wywołujące radość i umieszczać na drzewku emocji w części oznaczonej emotikonem radości. Gdy dana drużyna wylosuje inną minkę niż jej nazwa bądź puste pole na kostce – nie zabiera listka. Każda drużyna może zamieszczać listki na swojej części drzewka dopiero gdy wylosuje emocję przedstawioną na swoim emotikonie. I tak np. drużyna "smutna" wybiera i umieszcza listki na swojej części drzewka, gdy wylosuje minkę smutną. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza zapełni swoje drzewko wszystkimi listkami.

Wersja IV:

Dzieci opisują emocje jakie można przeżywać w różnych sytuacjach, a następnie w zależności od poziomu umiejętności zapisują je na kartkach bądź dyktują prowadzącemu W dalszej kolejności umieszczają je na odpowiednich częściach Drzewkach Emocji oznaczonych emotikonami według określonego schematu – (im bardziej uczestnik odznacza się daną cechą lub doznaje określonego uczucia, tym wyżej je umieszcza). Dziecko określa położenie przedmiotów względem siebie i w przestrzeni (wysoko, na samej górze, obok, na dole, nisko, nad, dalej od itp.). Dzieci opisują położenie poszczególnych uczuć, wartości czy zachowań wywołujących poszczególne emocje na Drzewku Emocji oraz starają się umotywować ich położenie – co dla kogo jest istotne i dlaczego. Następnie dzieci rzucają kostką do gry przedstawiającą cztery emocje i w zależności od wylosowanej emocji próbują ja wyrazić za pomocą mimiki, gestów czy mowy ciała.

Wersja V:

Dzieci opisują swoje samopoczucie w danej chwili i rysują na kartonikach ze swoim imieniem minki z emocjami wyrażającymi: radość, smutek, strach, złość, następnie umieszczają je w zależności od nastroju na odpowiedniej części Drzewka Emocji oznaczonej danym emotikonem. Dalej wspólnie określają ogólny nastrój całej grupy w danej chwili oraz starają się wspólnie umotywować przeżywane emocje.

Wersja VI:

Prowadzący prezentuje dzieciom Drzewko Emocji i emotikony wyrażające cztery emocje: radość, smutek, strach i złość oraz wspólnie określają ich charakter, a następnie dzieci wspólnie opisują co może sprawiać im radość, a co smutek, strach i złość. Prowadzący rozdaje dzieciom po dwa kartoniki z dziurką do powieszenia na drzewku emocji w czterech kolorach: żółtym, zielonym, niebieskim i czerwonym. Dzieci rysują to co sprawia im radość na żółtym kartonie, smutek na zielonym kartonie, strach na niebieskim kartonie, złość na czerwonym kartonie. Prowadzący prosi dzieci o umieszczenie kartoników na odpowiednich częściach Drzewka Emocji oznaczonych danym emotikonem. W dalszej kolejności uczestnicy wspólnie dokonują analizy prezentowanych sytuacji i towarzyszących im emocji, różnych w zależności od osoby – zwrócenie uwagi na indywidualność w przeżywaniu emocji.

Szczegóły
Pilch
Wydawnictwo
PILCH
Nr katalogowy
34018
Zobacz także
chat Komentarze (0)