Eduterapeutica Lux. ADHD. Dla dzieci 6-10 lat  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-10%

Eduterapeutica Lux. ADHD. Dla dzieci 6-10 lat

praca zbiorowa

Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają: zdiagnozowane ADHD, symptomy zachowań bez diagnozy, wysoką wrażliwość, trudności emocjonalne, problemy w koncentrowaniu się.

2 151,00 zł Brutto

1 748,78 zł Netto

2 390,00 zł -10%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 2 390,00 zł
Czas do końca rabatu: 29 dni
W dostawie
new_releases Wysyłka 1-3 dni
tag_faces 4302 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Eduterapeutica Lux. ADHD. Dla dzieci 6-10 lat

Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają:

  • zdiagnozowane ADHD,
  • symptomy zachowań bez diagnozy,
  • wysoką wrażliwość,
  • trudności emocjonalne,
  • problemy w koncentrowaniu się.

Eduterapeutica Lux ADHD

Zawartość zestawu:

  • 105 ćwiczeń multimedialnych na pen-drive,
  • 178 kart pracy wydrukowanych oraz dostępnych w programie,
  • 5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych,
  • 14 kart pracy do budowania samooceny ucznia,
  • poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela,
  • szkolenie on-line dla nauczycieli,
  • długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli;

Długopis 3D jest doskonałym narzędziem dla dzieci z ADHD do nauki cierpliwości. Zmieniając rysunki w przestrzenne obiekty, rozwija u dzieci wyobraźnię przestrzenną.

Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:

  • zaoszczędzisz czas na przygotowanie zajęć dzięki gotowym kartom pracy i scenariuszom,
  • bez problemu dopasujesz ćwiczenia do rozwoju i potrzeb dziecka,
  • z długopisem 3D oraz atrakcyjnymi grami multimedialnymi poprowadzisz ciekawe zajęcia,
  • bez problemu zaangażujesz dzieci w zajęcia przyjaznymi zadaniami multimedialnymi,
  • zintegrujesz grupę, w której są dzieci z ADHD,
  • zaobserwujesz szybkie efekty terapii.

Korzyści dla dziecka:

  • z łatwością zacznie kontrolować dekoncentrację,
  • rozwinie umiejętność panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych,
  • pozna procesy poznawcze wykorzystywane w procesie uczenia się,
  • chętnie weźmie udział w zajęciach terapeutycznych, które będą intersujące i przyjemne dla dziecka.

Eduterapeutica ADHD

Rośnie liczba zdiagnozowanych dzieci z ADHD!

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) to neurorozwojowe zaburzenia psychiczne z deficytem uwagi oraz brakiem koncentracji uwagi. Objawia się nadpobudliwością, hiperaktywnością, nadpobudliwością ruchową lub impulsywnością. Zazwyczaj przed ukończeniem przez dziecko 5. roku życia można już zauważyć pierwsze symptomy ADHD.

Zaburzenia związane z ADHD diagnozuje się u ok. 6-7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Terapia jest konieczna

ADHD diagnozowane jest częściej u chłopców objawiając się głównie porywczością oraz nadruchliwością. W przypadku dziewczynek pojawiają się zaburzenia uwagi i koncentracji.

Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, którzy mają dzieci z ADHD w grupie, nie tylko specjalistów/terapeutów.

Lekceważenie problemu może w przyszłości wpływać na funkcjonowanie dziecka i przejawiać się np. trudnościami w szkole, słabszymi wynikami czy odrzuceniem przez rówieśników. Niestosowanie terapii może powodować problemy emocjonalne, obniżenie poczucia własnej wartości oraz nieprawidłowo utrwalone role w grupie rówieśniczej.

Od czego rozpocząć terapie?

Zajęcia terapeutyczne najlepiej jest wprowadzić od 5. roku życia dziecka ze względu na neuroplastyczność mózgu.

Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto w czasie zajęć terapeutycznych należy wzmacniać procesy koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności na rzecz innych osób. Z pewnością należy wprowadzić treningi pamięci bezpośredniej.

Ćwiczenia multimedialne zawarte w Eduterapeutica ADHD skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych:

Moduł 1 – Hamowanie reakcji
– ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Przede wszystkim celem nadrzędnym jest uczenia dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na "tu i teraz".

Moduł 2 – Kontrola własnych emocji "Panowanie nad sobą"
– zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społeczne wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych.

Moduł 3 – Koncentracja uwagi mimo działania dystraktorów
– zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.

Moduł 4 – Gotowość do poświęceń na rzecz nadrzędnego celu
– zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy.

Moduł 5 – Pamięć operacyjna (aktywowana "tu" i "teraz")
- zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.

Monika Bekker-Goska

Autorka ćwiczeń.
Wspaniały pedagog, na co dzień pracująca jako terapeuta, z ogromnymi sukcesami w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce. Specjalistka z długoletnią praktyką. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagog, coach, neurodydaktyk. Pracuje w ośrodku rehabilitacyjnym oraz w prywatnym centrum medycznym z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności, szczególnie z dziećmi z problemami szkolnymi i emocjonalnymi. Ponadto prowadzi szkolenia dla kadry oświatowej oraz warsztaty dla rodziców. Jest także wykładowcą na studiach podyplomowych.

Pakiet Eduterapeutica ADHD można sfinansować z projektu "Aktywna Tablica".

Licencja otwarta – nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.

Szczegóły
EI SYSTEM
5903228142628
Wydawnictwo
EI SYSTEM
Autor
praca zbiorowa
Data premiery
2022
ISBN
5903228142628
Format
235x325
Okładka
pudełko
Nr katalogowy
33936
Zobacz także
chat Komentarze (0)