Eduterapeutica Lux. ADHD. Dla dzieci 6-10 lat
praca zbiorowa
Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają: zdiagnozowane ADHD, symptomy zachowań bez diagnozy, wysoką wrażliwość, trudności emocjonalne, problemy w koncentrowaniu się.
Eduterapeutica Lux. ADHD. Dla dzieci 6-10 lat
Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają:
- zdiagnozowane ADHD,
- symptomy zachowań bez diagnozy,
- wysoką wrażliwość,
- trudności emocjonalne,
- problemy w koncentrowaniu się.
Eduterapeutica Lux ADHD
Zawartość zestawu:
- 105 ćwiczeń multimedialnych na pen-drive,
- 178 kart pracy wydrukowanych oraz dostępnych w programie,
- 5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych,
- 14 kart pracy do budowania samooceny ucznia,
- poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela,
- szkolenie on-line dla nauczycieli,
- długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli;
Długopis 3D jest doskonałym narzędziem dla dzieci z ADHD do nauki cierpliwości. Zmieniając rysunki w przestrzenne obiekty, rozwija u dzieci wyobraźnię przestrzenną.
Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:
- zaoszczędzisz czas na przygotowanie zajęć dzięki gotowym kartom pracy i scenariuszom,
- bez problemu dopasujesz ćwiczenia do rozwoju i potrzeb dziecka,
- z długopisem 3D oraz atrakcyjnymi grami multimedialnymi poprowadzisz ciekawe zajęcia,
- bez problemu zaangażujesz dzieci w zajęcia przyjaznymi zadaniami multimedialnymi,
- zintegrujesz grupę, w której są dzieci z ADHD,
- zaobserwujesz szybkie efekty terapii.
Korzyści dla dziecka:
- z łatwością zacznie kontrolować dekoncentrację,
- rozwinie umiejętność panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych,
- pozna procesy poznawcze wykorzystywane w procesie uczenia się,
- chętnie weźmie udział w zajęciach terapeutycznych, które będą intersujące i przyjemne dla dziecka.
Eduterapeutica ADHD
Rośnie liczba zdiagnozowanych dzieci z ADHD!
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) to neurorozwojowe zaburzenia psychiczne z deficytem uwagi oraz brakiem koncentracji uwagi. Objawia się nadpobudliwością, hiperaktywnością, nadpobudliwością ruchową lub impulsywnością. Zazwyczaj przed ukończeniem przez dziecko 5. roku życia można już zauważyć pierwsze symptomy ADHD.
Zaburzenia związane z ADHD diagnozuje się u ok. 6-7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Terapia jest konieczna
ADHD diagnozowane jest częściej u chłopców objawiając się głównie porywczością oraz nadruchliwością. W przypadku dziewczynek pojawiają się zaburzenia uwagi i koncentracji.
Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, którzy mają dzieci z ADHD w grupie, nie tylko specjalistów/terapeutów.
Lekceważenie problemu może w przyszłości wpływać na funkcjonowanie dziecka i przejawiać się np. trudnościami w szkole, słabszymi wynikami czy odrzuceniem przez rówieśników. Niestosowanie terapii może powodować problemy emocjonalne, obniżenie poczucia własnej wartości oraz nieprawidłowo utrwalone role w grupie rówieśniczej.
Od czego rozpocząć terapie?
Zajęcia terapeutyczne najlepiej jest wprowadzić od 5. roku życia dziecka ze względu na neuroplastyczność mózgu.
Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto w czasie zajęć terapeutycznych należy wzmacniać procesy koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności na rzecz innych osób. Z pewnością należy wprowadzić treningi pamięci bezpośredniej.
Ćwiczenia multimedialne zawarte w Eduterapeutica ADHD skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych:
Moduł 1 – Hamowanie reakcji
– ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Przede wszystkim celem nadrzędnym jest uczenia dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na "tu i teraz".
Moduł 2 – Kontrola własnych emocji "Panowanie nad sobą"
– zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społeczne wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych.
Moduł 3 – Koncentracja uwagi mimo działania dystraktorów
– zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.
Moduł 4 – Gotowość do poświęceń na rzecz nadrzędnego celu
– zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy.
Moduł 5 – Pamięć operacyjna (aktywowana "tu" i "teraz")
- zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.
Monika Bekker-Goska
Autorka ćwiczeń.
Wspaniały pedagog, na co dzień pracująca jako terapeuta, z ogromnymi sukcesami w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce. Specjalistka z długoletnią praktyką. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagog, coach, neurodydaktyk. Pracuje w ośrodku rehabilitacyjnym oraz w prywatnym centrum medycznym z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności, szczególnie z dziećmi z problemami szkolnymi i emocjonalnymi. Ponadto prowadzi szkolenia dla kadry oświatowej oraz warsztaty dla rodziców. Jest także wykładowcą na studiach podyplomowych.
Pakiet Eduterapeutica ADHD można sfinansować z projektu "Aktywna Tablica".
Licencja otwarta – nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.
- Producent
- EI SYSTEM
- Autor
- praca zbiorowa
- Data premiery
- 2022
- ISBN
- 5903228142628
- Format
- 235x325
- Okładka
- pudełko
- Nr katalogowy
- 33936
feedback Zgłoś komentarz