Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym. Program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć
Program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć.
60 ćwiczeń, które pomogą dziecku w samoregulacji, koncentracji i odnoszeniu sukcesów.
Ja i moje ADHD to książka, dzięki której dziecko:
Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem lub terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej też masz świadomość, jak bardzo wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niezrównaną kreatywnością, wrażliwością i humorem.
Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swoich ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby – a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju. Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie.
pomoże twojemu dziecku zrozumieć, że ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi może okazać się atutem.
Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie.
Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia.
Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny.
Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć.
dr n. med. Artur Kołakowski
specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizorADHD jest wyzwaniem, które dotyczy wielu dzieci. Niemalże w każdej klasie możemy spotkać co najmniej jednego ucznia z taką diagnozą. Dzięki badaniom wiemy, że ADHD wiąże się z odmienną ścieżką rozwoju mózgu, która sprawia, że mózg działa inaczej – może powodować trudności w koncentracji, dużą aktywność, szybkie podejmowanie decyzji. Inne działanie nie oznacza jednak działania gorszego, o czym przypomina autorka tej książki. ADHD może być atutem oraz wiązać się z kreatywnością, wrażliwością i humorem, jeśli tylko nauczymy dotknięty nim mózg działania w świecie osób neurotypowych. Jak dobrze dobrane okulary pomagają, gdy ma się wadę wzroku, tak wiedza i odpowiednie umiejętności pomagają lepiej sobie radzić z objawami ADHD. Zamieszczone w tej książce proste, przemyślane gry i zabawy, w połączeniu ze wspierającą młodego czytelnika psychoedukacją, pozwalają dziecku opanować takie umiejętności.
Karolina Ziegart-Sadowska
psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
Program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć.
Kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi.
Ponad 50 ćwiczeń, które pomogą: zrozumieć uczucia, zachować spokój, radzić sobie z silnymi emocjami.
Jak pomóc dziecku radzić sobie z lękiem i zmartwieniami. 40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności.
48 ćwiczeń, które nauczą dziecko wyrażać swoje emocje, rozumieć innych i dbać o relacje.
Nastawienie na rozwój to kluczowa koncepcja, która pomaga dzieciom radzić sobie z wyzwaniami i rozwijać swoje umiejętności. Książka Peyton Curley oferuje 55 praktycznych ćwiczeń, które wspierają rozwijanie tej postawy, pomagając dzieciom rozwijać się, uczyć na błędach i stawiać czoła nowym wyzwaniom. To inspirujące narzędzie dla rodziców i nauczycieli.
Poradnik zawiera 56 ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat, opartych na terapii poznawczo-behawioralnej i uważności. Pomaga dziecku przestać się zamartwiać, myśleć pozytywnie, budować odporność psychiczną, redukować stres oraz zwiększać pewność siebie poprzez wykorzystanie własnych mocnych stron i pogłębienie samoświadomości.
Współczesne dzieci często zmagają się ze stresem i lękiem, które zakłócają ich myślenie. Techniki uważności, takie jak rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne i skanowanie ciała, pomagają dzieciom lepiej radzić sobie z emocjami. Książka w przystępny sposób uczy, jak rozpoznawać i zarządzać lękiem, zwiększając pewność siebie i poprawiając samopoczucie.
feedback Zgłoś komentarz