Ćwiczenia wyrównawcze dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (9-11 lat)
Zdzisława Orłowska-Popek , Halina Pawłowska-Jaroń
Zeszyt ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (9-11 lat) wspiera rozwój percepcji słuchowej, pamięci, słownictwa oraz umiejętności tworzenia spójnych wypowiedzi i rozumienia tekstów. Zachęca dzieci do zadawania pytań i samodzielnego uczenia się. Publikacja jest przeznaczona dla logopedów, nauczycieli, pedagogów i rodziców, a jej zawartość można dostosować do indywidualnych potrzeb uczniów.
Ćwiczenia wyrównawcze dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (9-11 lat) - Halina Pawłowska-Jaroń, Zdzisława Orłowska-Popek - WIR
Zeszyt ćwiczeń został stworzony z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wynikającymi z zaburzeń neurorozwojowych, takich jak FASD, autyzm czy ADHD.
Zeszyt zawiera ćwiczenia, które wspomagają:
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- trening i wzmocnienie pamięci,
- poszerzanie zasobu słownictwa,
- konstruowanie zdań oraz tworzenie spójnych wypowiedzi,
- rozumienie i interpretację tekstów.
Przykłady zawarte w zadaniach zostały opracowane w taki sposób, aby motywować dziecko do zadawania pytań, wyrażania swoich wątpliwości oraz poszukiwania informacji – czyli kluczowych umiejętności w procesie samodzielnej nauki.
Publikacja jest przeznaczona dla logopedów, nauczycieli, pedagogów oraz rodziców i może być elastycznie dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.
- Producent
- WIR
- Autor
- Halina Pawłowska-Jaroń
Zdzisława Orłowska-Popek - Data premiery
- 2024
- ISBN
- 9788368052534
- Format
- A4
- Nr katalogowy
- 36423
Małymi kroczkami - ćwiczenia do zajęć wyrównawczych dla klasy 3. Matematyka
Ćwiczenia przeznaczone są dla uczniów z trudnościami edukacyjnymi lub dla tych, którzy potrzebują dodatkowych ćwiczeń.
Cztery pory roku. Wiosna - ćwiczenia wyrównawcze - klasy 1-3
Cztery pory roku. Wiosna - to zestaw ćwiczeń o zróżnicowanym stopniu trudności przeznaczony dla uczniów klas młodszych, zakładający: bogacenie zasobu...
Ćwiczenia wyrównawcze dla uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania (klasy 1-4)
Ćwiczenia wyrównawcze. Matematyka - klasa 4
Ćwiczenia wyrównawcze z matematyki dla uczniów klasy 4 szkoły podstawowej. Zbiór 40 kart pracy zawiera zadania z następujących działów: figury geometryczne, ułamki, liczby...
Autyzm. Ćwiczenia stolikowe. Zestaw 1. Zabawki
Zaprojektowany zestaw terapeutyczny łączy pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dzieci zagrożonych autyzmem. Dziecko nabywa umiejętności podczas zajęć z terapeutą, a następnie je doskonali i utrwala w domu poprzez zabawę i codzienną interakcję z rodzicami. Zestaw charakteryzuje się dużym formatem, spokojnymi kolorami i czytelnymi ilustracjami, zapewniając optymalne efekty terapeutyczne.
Autyzm. Ćwiczenia stolikowe. Zestaw 2. Rodzina
Zestaw 2 "Autyzm. Ćwiczenia stolikowe. Rodzina" łączy terapię i zaangażowanie rodziców. Dziecko rozwija umiejętności podczas zajęć i zabawy z rodziną. Przeznaczony dla dzieci z autyzmem. Duży format, spokojne kolory, czytelne ilustracje. Narzędzia: dziennik wydarzeń i zadania z sylabami.
Autyzm. Ćwiczenia stolikowe. Zestaw 3. Kuchnia
Zestaw łączy pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności. Następnie je doskonali i utrwala podczas zabawy z rodzicami w domu.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja. Część 1
Część 1 zawiera najprostsze zadania z grafopercepcji polegające na kreśleniu linii (pionowych, poziomych, ukośnych), a także na łączeniu punktów i zamalowywaniu kształtów.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja. Część 2
Część 2 zawiera ćwiczenia rysowania figur geometrycznych, kolorowania ich według wzoru. Zadania zostały przygotowane z uwzględnieniem narastającego poziomu trudności.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja. Część 3
Część 3 zawiera zadania rysowania po śladzie (obrazki tematyczne – cztery pory roku) oraz przerysowywania wzorów atematycznych.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja wzrokowa. Część 1
Część 1 zawiera proste zadania analizy i syntezy polegające na łączeniu fragmentu obrazka z jego większą częścią, przerysowywaniu wzoru oraz kolorowaniu wzoru zgodnie z kierunkiem od lewej do prawej strony kartki.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja wzrokowa. Część 2
Część 2 zawiera proste zadania analizy i syntezy polegające na porównywaniu dwóch obrazków i uzupełnianiu brakujących elementów na jednym z nich. Dziecko ćwiczy zarówno na materiale atematycznym, jak i na obrazkach tematycznych.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja wzrokowa. Część 3
Część 3 zawiera zadania analizy i syntezy polegające na wyszukiwaniu na ilustracjach podanych elementów (figur, obrazków), łączeniu takich samych obrazków atematycznych, liczeniu poszczególnych elementów w zbiorach, a także przyporządkowaniu obrazków do zestawu figur, z którego są zbudowane.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja słuchowa. Część 1
Program wspierający rozwój spostrzegania słuchowego u dzieci ze spektrum autyzmu. Zawiera różnorodne ćwiczenia, takie jak powtarzanie, porządkowanie obrazków, zapamiętywanie informacji i rozumienie dłuższych wypowiedzi. Pomaga w rozwijaniu uwagi słuchowej, pamięci słuchowo-słownej oraz analizy i syntezy słuchowej.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja słuchowa. Część 2
Blok terapeutyczny dla dzieci z autyzmem skupia się na rozwijaniu percepcji słuchowej poprzez różnorodne ćwiczenia. Część 2 zawiera powtarzanie, porządkowanie obrazków i zapamiętywanie informacji, które mają na celu rozwinięcie umiejętności językowych, koncentracji, pamięci słuchowej i rozumienia mowy. W bloku znajdują się również nagrania dźwiękowe wspierające ćwiczenia, a projekt graficzny jest stonowany i przyjazny dla nauki.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja słuchowa. Część 3
Blok terapeutyczny dla dzieci z autyzmem skupia się na rozwijaniu percepcji słuchowej poprzez różnorodne ćwiczenia, takie jak powtarzanie, porządkowanie obrazków i zapamiętywanie informacji. Część 3 ma na celu rozwinięcie umiejętności językowych, koncentracji, pamięci słuchowej i rozumienia mowy. Ćwiczenia przyczyniają się również do rozwoju uwagi, pamięci, analizy słuchowej i koordynacji słuchowo-wzrokowej.
Ćwiczenia wyrównawcze dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (12-15 lat)
Zeszyt ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (12-15 lat) wspiera uczniów z FASD, autyzmem i ADHD poprzez różnorodne zadania. Publikacja koncentruje się na doskonaleniu percepcji słuchowej, treningu pamięci, rozwoju słownictwa oraz budowaniu zdań i spójnych wypowiedzi. Zachęca dzieci do aktywnego uczenia się, stawiania pytań i poszukiwania informacji. Materiał jest dostosowywany do indywidualnych potrzeb uczniów i może być wykorzystywany przez specjalistów oraz rodziców.
feedback Zgłoś komentarz