Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej
zoom_out_map
-15%

Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej

Ewa Przebinda , Mirosław Michalik , Ewa Grzelak

Książka skupia się na roli komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z dziećmi mającymi trudności w komunikacji werbalnej. Praktyczne rozwiązania oraz teoretyczne podstawy przedstawione przez autorów są nieocenione dla logopedów i innych specjalistów zajmujących się terapią osób z złożonymi potrzebami komunikacyjnymi. Według recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, książka ta stanowi cenny materiał edukacyjny dla studentów logopedii, psychologii i pedagogiki.

50,58 zł Brutto

48,17 zł Netto

59,50 zł -15%

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 59,50 zł Najniższa obniżka 30 dni przed obniżką : 50,58 zł
new_releases W dostawie
tag_faces 101 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w praktyce logopedycznej i terapeutycznej - Harmonia - Ewa Przebinda, Mirosław Michalik, Ewa Grzelak

Praktyka logopedyczna oraz terapeutyczna stają obecnie przed wyzwaniem zapewnienia kompleksowego wsparcia dzieciom z złożonymi potrzebami komunikacyjnymi. Książka skupia się na istotnej roli komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z osobami, które z różnych powodów nie mogą mówić lub mają znaczne trudności w komunikacji werbalnej.

Logopedia praktyczna

Adresowana do praktykujących logopedów, książka ta koncentruje się na teoretycznych podstawach działań logopedycznych, oferując również praktyczne rozwiązania. Autorzy dzielą się swoją ekspertyzą, omawiając metodykę oraz prezentując konkretne procedury, strategie i techniki. Dzięki nim dzieci z deficytami komunikacyjnymi mogą zyskać niezbędne narzędzia, w tym systemy znaków i reguł gramatycznych, umożliwiające im komunikację werbalną.

Dotychczas głębokie trudności komunikacyjne były obszarem specjalizacji logopedów. Jednak teraz stanowią one obszar rozwoju nowych dziedzin wiedzy i umiejętności. Ta nowa przestrzeń, określana jako AAC, wyznacza nowe horyzonty dla logopedii oraz obszaru terapeutycznego, koncentrując się na kompleksowym wsparciu osób z deficytami komunikacyjnymi.

Walory edukacyjne książki są bezsporne, przedstawiona w niej metodyka stosowania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC – augmentative and alternative communication) zainteresuje zarówno logopedów, jak i innych specjalistów zajmujących się terapią pacjentów ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki.
Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, prof. UMCS

Ewa Przebinda

– pedagog i logopeda, terapeuta AAC, absolwentka podyplomowych studiów "Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych" (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC (m.in. kurs Blissa I i II stopnia, kurs Makaton, szkolenia dotyczące wykorzystania technologii komputerowej w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi), przez 5 lat była redaktorem "Biuletynu Stowarzyszenia Mówić bez Słów", od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu m.in. komunikacji alternatywnej. Jako prowadząca zajęcia z zakresu AAC współpracowała z Uczelnią Łazarskiego, Collegium Medicum UJ, Uczelnią Korczaka, Ignatianum i Akademią Pedagogiki Specjalnej. Jest autorką publikacji oraz wystąpień na konferencjach. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji jako nauczyciel i terapeuta. Współtwórczyni programu MÓWik.

Mirosław Michalik

– prof. zw. dr hab., zatrudniony w Katedrze Języka Polskiego Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Językoznawca, logopeda, członek Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego (od 2011 r.), członek Zespołu Rozwoju i Zaburzeń Mowy Rady Języka Polskiego przy PAN. Autor ponad 150 publikacji naukowych, w tym siedmiu monografii autorskich, członek rad naukowych i rad recenzenckich kilkunastu czasopism. Koordynator międzyuczelnianych studiów podyplomowych "Neurologopedia z elementami audiologii i foniatrii". Członek Pracowni Gerontologopedii Instytutu Logopedii UG. Biegły sądowy z zakresu logopedii. Promotor pięciu rozpraw doktorskich. W latach 2014–2019 kierownik Zakładu Neurolingwistyki IFP UP. Brał udział w pracach Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy Komitetu Językoznawstwa PAN, pełnił m.in. funkcję redaktora naczelnego "Nowej Logopedii", "Neurolingwistyki Praktycznej", serii Studia Logopaedica oraz przewodniczącego Zarządu Małopolskiego Oddziału PTL. Jednym z jego głównych zainteresowań naukowych jest zjawisko niemówienia, które analizuje także jako logopeda praktyk pracujący terapeutycznie z dziećmi dotkniętymi głębokimi zaburzeniami mowy. Bada również z perspektywy metodologicznej i lingwistycznej komunikację wspomagającą i alternatywną (AAC). Był współpomysłodawcą i kierownikiem pierwszych w Polsce kwalifikacyjnych studiów podyplomowych z zakresu niemówienia i AAC, prowadzonych na UP w Krakowie.

Ewa Grzelak

– logopeda, terapeuta AAC, szkoleniowiec, trener MÓWika i mentor, terapeuta metody PROMPT, glottodydaktyk, a przede wszystkim praktyk. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami związanymi z komunikowaniem się i mówieniem. W praktyce logopedycznej opiera się na wspomaganiu mówienia za pomocą AAC. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, kładąc szczególny nacisk na metody pracy z dzieckiem z autyzmem, dziecięcą apraksją mowy, afazją motoryczną i zaburzeniami komunikowania się. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się, prowadząc szkolenia dla terapeutów i rodziców, wykłady dla studentów Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu oraz własną stronę internetową www.apraksja.pl. Prelegentka na licznych konferencjach, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Prywatnie mama 14-letniego Huberta, chłopca z autyzmem i dziecięcą apraksją mowy, użytkownika AAC.

Szczegóły
Harmonia
9788383091365
Producent
Harmonia
Autor
Ewa Przebinda, Mirosław Michalik, Ewa Grzelak
Data premiery
2023
ISBN
9788383091365
Format
B5
Stron
196
Okładka
miękka
Nr katalogowy
35337
Zobacz także
AAC dla każdego. Poradnik dla rodziców i terapeutów

Poradnik dla rodziców i terapeutów przekazuje najważniejsze treści dotyczące wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC) oraz krok po kroku przedstawia etapy ich wdrażania.

25,07 zł
29,50 zł
Terapia osób z afazją

Publikacja omawia metody terapii logopedycznej dla osób z afazją, uwzględniając zaburzenia językowe i deficyty poznawcze. Proponuje praktyczne ćwiczenia i programy dostosowane do indywidualnych potrzeb pacjentów, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na rehabilitację neurologopedyczną.

50,58 zł
59,50 zł
Czynności prymarne w logopedii. Tom 1

Książka przedstawia interdyscyplinarne spojrzenie na rozwój mowy, łącząc wiedzę z logopedii, ortodoncji, neurologii i innych dziedzin. Omawia zależności między budową i funkcjonowaniem narządów mowy a artykulacją, odruchami, postawą ciała, oddychaniem i przyjmowaniem pokarmów. To kompleksowe kompendium wspierające diagnozę i terapię logopedyczną od okresu prenatalnego po dorastanie.

84,15 zł
99,00 zł
chat Komentarze (0)
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Nasze dziecko mówi. Rozważania o rozwoju mowy dziecka

"Nasze dziecko mówi. Rozważania o rozwoju mowy dziecka" to kompendium wiedzy o rozwoju mowy dziecka, łączące zagadnienia językoznawcze i psychologiczne. To cenne źródło dla logopedów, nauczycieli i studentów, omawiające procesy językowe i społeczne aspekty rozwoju mowy.

79,90 zł
94,00 zł
Od bierności do aktywności komunikacyjnej czyli AAC w pracy grupowej

Książka Anny Zawieruchy jest unikalnym i praktycznym źródłem autorskich rozwiązań dla osób pracujących z uczniami z trudnościami komunikacyjnymi w systemie szkolnictwa w Polsce. Zawiera gotowe pomysły na planowanie dnia, plany lekcji oraz scenariusze zajęć, co ułatwia pracę z uczniami z złożonymi potrzebami komunikacyjnymi.

59,90 zł
Skrypt logopedyczny z obrazkowym formularzem do badania mowy kontrolowanej

Praktyczny podręcznik dla logopedów, studentów logopedii i nauczycieli, zawierający najważniejsze informacje dotyczące diagnozy i terapii logopedycznej. Jest źródłem wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej, uporządkowanej w sposób przejrzysty. Dołączony formularz do badania mowy kontrolowanej umożliwia efektywne diagnozowanie pacjentów. Przeznaczony głównie dla dzieci w wieku 4-10 lat.

50,58 zł
59,50 zł
Mutyzm Wybiórczy. Trzy Spojrzenia

Publikacja dotyczy problematyki komunikacji werbalnej i niewerbalnej, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z mutyzmem. Przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty rozwoju komunikacji oraz jej wpływ na rozwój psychoemocjonalny, społeczny i edukacyjny dzieci. Książka jest praktycznym narzędziem dla nauczycieli, pedagogów, logopedów i rodziców, oferując kompleksowe wsparcie w pracy z dziećmi z mutyzmem. Ukazuje różne perspektywy, od rodzica i dziecka po specjalistę, podkreślając indywidualne podejście do terapii.

28,80 zł
32,00 zł
Praca logopedy z wcześniakami i noworodkami na oddziale neonatologii

Książka oferuje narzędzia i strategie logopedyczne dla wcześniaków i noworodków na oddziale neonatologii, obejmujące diagnozę, terapię i stymulację oralną. Zawiera również wskazówki dotyczące karmienia oraz wpływ rozwoju oralności na zaburzenia karmienia i rozwój komunikacyjny.

39,20 zł
40,00 zł