Komunikuję się z otoczeniem
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikacji.
Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się.
Karty pracy powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się. Proponowane zadania rozwijają kompetencje społeczne, uczą prawidłowych relacji oraz interakcji z innymi. Uczeń może lepiej pokonywać komunikacyjne bariery, zdobywając przy tym narzędzia do sprawniejszego porozumiewania się. Dzięki temu może on nabyć szereg umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu.
Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń do wykonania. Dziecko na kolejnych kartach pracy uczy się nazywać emocje, mówić o sobie, o opowiadaniach, które słyszało, poznaje bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania, zaznajamia się z różnymi sposobami komunikowania się.
Zadania uwzględniają specyfikę pracy z osobami porozumiewającymi się pozawerbalnie i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Umożliwia to dostosowanie pracy do indywidualnych możliwości danego ucznia. Część z zadań po rozwiązaniu może posłużyć uczniowi jako karty do porozumiewania się z otoczeniem.
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikacji.
Karty pracy dla dzieci z problemami w zachowaniu oraz trudnościami z wyrażaniem i nazywaniem emocji.
Książka Doradztwo zawodowe zawiera liczne zadania praktyczne, aktywizujące uczniów. Konkretna wiedza „podręcznikowa” stanowi potrzebny i ważny element, ale nie będzie ona pełna bez praktyki. Dlatego też warto zaproponować szereg zadań czy nawet niewielkich projektów, które sprawią, że uczniowie będą się uczyć poprzez bezpośrednie kontakty z instytucjami zatrudnienia oraz podejmowanie wspólnych aktywności, mających na celu nauczenie ich współpracy w grupie, organizacji, zdobywania nowej wiedzy, twórczego rozwiązywania problemów.
Karty pracy dla uczniów z problemami w komunikowaniu się.
feedback Zgłoś komentarz