Rozwijanie komunikacji
Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów szkół podstawowych mających problemy z komunikowaniem się z otoczeniem – w tym osób z niepełnosprawnością intelektualną, w spektrum autyzmu czy użytkowników komunikacji alternatywnej i wspomagającej. To świetna pomoc do użycia na zajęciach rewalidacyjnych, funkcjonowania osobistego i społecznego czy rozwijających komunikowanie się. Przyda się także podczas indywidualnej pracy z uczniem.
ukierunkowują ucznia na pozytywne emocje i zachęcają do mówienia o sobie. Uzupełniając kolejne karty, ma on okazję opowiedzieć o tym, co jest mu bliskie. Pomogą mu w tym rysunki, podpisy, a także zdjęcia z rodzinnego archiwum pokazujące najbliższe osoby, zainteresowania, ważne wydarzenia, ulubione miejsca oraz czynności. W ten sposób uczeń stworzy na kartach pracy własną historię o sobie!
Dzięki publikacji uczeń:
O autorze:
Jacek Stojanowski – oligofrenopedagog, nauczyciel i wychowawca z szesnastoletnim doświadczeniem. Jeden z twórców Fundacji Czeka Na Nas Świat zajmującej się m.in. prowadzeniem zajęć dla uczniów z niepełnosprawnościami, tworzeniem bajek oraz piosenek dla dzieci i młodzieży.
Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się.
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikacji.
Karty pracy dla dzieci z problemami w zachowaniu oraz trudnościami z wyrażaniem i nazywaniem emocji.
Książka Doradztwo zawodowe zawiera liczne zadania praktyczne, aktywizujące uczniów. Konkretna wiedza „podręcznikowa” stanowi potrzebny i ważny element, ale nie będzie ona pełna bez praktyki. Dlatego też warto zaproponować szereg zadań czy nawet niewielkich projektów, które sprawią, że uczniowie będą się uczyć poprzez bezpośrednie kontakty z instytucjami zatrudnienia oraz podejmowanie wspólnych aktywności, mających na celu nauczenie ich współpracy w grupie, organizacji, zdobywania nowej wiedzy, twórczego rozwiązywania problemów.
feedback Zgłoś komentarz