Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci. 50 zadań wzmacniających pewność siebie i kształtujących umiejętność komunikacji
50 zadań wzmacniających pewność siebie i kształtujących umiejętność komunikacji.
Zestaw ćwiczeń wspierający rozwój uczniów klas I–III z różnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dzieci ze spektrum autyzmu. Oferuje on działania koncentrujące się na kompetencjach społeczno-emocjonalnych i poznawczych, z możliwością adaptacji dla innych trudności, takich jak ADHD czy afazja. Publikacja zawiera także propozycje tematów zajęć rewalidacyjnych i praktyczne wskazówki dla nauczycieli.
Książka oferuje bogaty zestaw ćwiczeń przeznaczonych do pracy z uczniami klas I–III, którzy mają specjalne potrzeby edukacyjne, w tym dzieci ze spektrum autyzmu. Obejmuje on działania wspierające rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych i poznawczych, koncentrując się na różnych obszarach, takich jak trening umiejętności społecznych, teoria umysłu, centralna koherencja oraz emocje.
Ta książka może być również przydatna w pracy z dziećmi, które mają niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim, afazję, zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) lub które mają trudności w adaptacji społecznej.
Oprócz ćwiczeń wspomagających rozwój ucznia, nauczyciele znajdą w niej propozycje tematów zajęć rewalidacyjnych oraz cenne wskazówki przydatne w codziennej praktyce dydaktycznej. Ta publikacja stanowi kompleksowe narzędzie dla nauczycieli pracujących z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zapewniając im wsparcie w skutecznej pracy nad rozwojem ich uczniów.
– nauczycielka, terapeutka dzieci z autyzmem. Magister nauk o rodzinie, oligofrenopedagog, trener metody wideotreningu komunikacji (VIT – Video Interaction Training), absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach: diagnoza i terapia integracji sensorycznej, a także rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, w tym zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
50 zadań wzmacniających pewność siebie i kształtujących umiejętność komunikacji.
Zestaw kart pracy, które wspierają dzieci i młodzież w rozumieniu i radzeniu sobie z emocjami, szczególnie skierowany do osób ze spektrum autyzmu i trudnościami emocjonalnymi. Zawiera ćwiczenia pomagające w rozpoznawaniu emocji, takich jak radość, smutek, wstyd czy złość, oraz uczy empatii i odczytywania emocji innych. Dołączony dziennik emocji oraz naklejki ułatwiają monitorowanie postępów w nauce.
Kompletny zestaw kart pracy dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pomaga w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, zrozumieniu komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz budowaniu zdrowych relacji. Zawiera również dziennik umiejętności komunikacyjnych z naklejkami. Idealny dla terapeutów i nauczycieli.
Przedstawiony program to kompleksowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera. Zawiera 10 sesji podstawowych oraz 13 sesji uzupełniających, opartych na badaniach naukowych, wspomagając rozwój kompetencji interpersonalnych. Instrukcje krok po kroku i materiały dla rodziców ułatwiają prowadzenie terapii.
Książka opisuje, jak naturalnie czytamy umysły innych, ale także zwraca uwagę, że dzieci z autyzmem mogą mieć trudności w tym procesie. Autor wyjaśnia, że specjalne mechanizmy umożliwiają nam interpretację zachowań i intencji innych ludzi, ale te mechanizmy mogą być zaburzone u osób z ASD.
feedback Zgłoś komentarz