Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci. Podręcznik terapeuty. Program ZARADNY KOT
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
-5%

Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci. Podręcznik terapeuty. Program ZARADNY KOT

Philip C. Kendall , Kristina A. Hedtke

Podręcznik stanowi polskie wydanie skutecznego programu terapeutycznego, skierowanego do dzieci w wieku 8-13 lat z zaburzeniami lękowymi, takimi jak lęk uogólniony, fobia społeczna czy lęk separacyjny. Zawiera opis 16 sesji terapeutycznych, krok po kroku omawiając ich cele, etapy i strategie, a także oferując praktyczne wskazówki dla terapeutów. Porusza również tematykę zaburzeń współwystępujących oraz czynników mogących wpływać na przebieg terapii.

42,66 zł Brutto

40,62 zł Netto

44,90 zł -5%

check W magazynie
tag_faces 85 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci. Podręcznik terapeuty. Program ZARADNY KOT - Philip C. Kendall, Kristina A. Hedtke - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Pierwsze polskie wydanie jednego z najbardziej efektywnych programów terapii zaburzeń lękowych u dzieci.

Podręcznik przedstawia szczegółowy opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych, w tym lęku uogólnionego, fobii społecznej oraz lęku separacyjnego, skierowanego do dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Autorzy krok po kroku omawiają 16 sesji terapeutycznych, z których składa się program: cele, etapy, wykorzystywane strategie, a także praktyczne wskazówki dla terapeuty. Na zakończenie podręcznika znajdują się omówienia zaburzeń współwystępujących z lękami oraz czynników mogących wpływać na przebieg terapii. Podręcznik terapeuty uzupełnia Zeszyt ćwiczeń dla pacjenta, tworząc kompleksowy program terapeutyczny "Zaradny Kot".

Spis treści:

  • Przedmowa do polskiego wydania
  • Wprowadzenie i podziękowania
  • Wstęp
  • Sesja 1
    Budowanie relacji terapeutycznej i zapoznanie z planem terapii
  • Sesja 2
    Identyfikowanie uczuć związanych z lękiem
  • Sesja 3
    Identyfikowanie somatycznych reakcji na lęk
  • Sesja 4
    Pierwsza sesja z rodzicami
  • Sesja 5
    Trening relaksacyjny
  • Sesja 6
    Identyfikowanie lękowej mowy wewnętrznej i nauka myślenia przystosowawczego
  • Sesja 7
    Przypomnienie myśli lękowych i przystosowawczych i wprowadzenie strategii rozwiązywania problemów
  • Sesja 8
    Wprowadzenie zasad oceniania i nagradzania siebie oraz utrwalenie opanowanych umiejętności
  • Sesja 9
    Druga sesja z rodzicami
  • Sesja 10
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające niski poziom lęku
  • Sesja 11
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające niski poziom lęku
  • Sesja 12
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające umiarkowany poziom lęku
  • Sesja 13
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające umiarkowany poziom lęku
  • Sesja 14
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające wysoki poziom lęku
  • Sesja 15
    Ekspozycje na sytuacje wzbudzające wysoki poziom lęku
  • Sesja 16
    Ekspozycja na sytuację wzbudzającą wysoki poziom lęku, prezentacji projektu i zakończenie terapii
  • Materiały dla terapeuty: współwystępowanie zaburzeń i czynniki komplikujące
  • Zaburzenia współwystępujące
  • Depresja/dystymia
  • Nadpobudliwość
  • Wzorce obsesyjno-kompulsywne
  • Ataki paniki
  • Czynniki komplikujące
  • Problemy z uległością
  • Hiperkrytycyzm
  • Zaprzeczanie lękowi
  • Odmowa chodzenia do szkoły
  • Realistyczne lęki
  • Problemy rodzinne
  • Uwagi końcowe
  • Bibliografia

Autorzy:

Philip C. Kendall

– profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.

Kristina A. Hedtke (Bertzos)

– doktor psychologii na Temple University. Zajmuje się metodami wdrażania nowych, eksperymentalnych badań klinicznych w różnych obszarach nauki.

Szczegóły
9788374899703
Producent
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Autor
Kristina A. Hedtke
Philip C. Kendall
Data premiery
2022
ISBN
9788374899703
Format
165x235
Stron
144
Okładka
miękka
Nr katalogowy
36254
Rok wydania
2024
Zobacz także
chat Komentarze (0)