Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego małego dziecka (5-8 lat). Podręcznik terapeuty
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 5-8 lat.
Program ZARADNY KOT to pierwsze polskie wydanie skutecznej terapii poznawczo-behawioralnej dla dzieci z zaburzeniami lękowymi. Zeszyt ćwiczeń wspiera zaangażowanie dzieci, ucząc rozpoznawania i kontrolowania emocji, technik relaksacyjnych oraz strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u dzieci.
Zeszyt ćwiczeń jest uzupełnieniem podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii skierowanej do dzieci w wieku 8-13 lat z zaburzeniami lękowymi. Stanowi doskonałe narzędzie terapeutyczne, które pomaga zwiększyć zaangażowanie dziecka w proces leczenia. Kotek, który przechodzi przemianę ze Strachusia w Zaradnego Kota, trafia do dziecięcej wyobraźni, a przyjazna szata graficzna sprawia, że terapia staje się atrakcyjną zabawą. Dzięki tej formie dzieci dowiadują się, czym jest terapia, poznają jej zasady i etapy, a także uczą się rozpoznawać oraz kontrolować swoje emocje. Odkrywają techniki relaksacyjne, skuteczne strategie radzenia sobie z problemami oraz sposoby na rozluźnienie w sytuacjach stresowych. Zeszyt ćwiczeń i Podręcznik terapeuty razem tworzą kompletny program terapeutyczny "Zaradny Kot".
– profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
– doktor psychologii na Temple University. Zajmuje się metodami wdrażania nowych, eksperymentalnych badań klinicznych w różnych obszarach nauki.
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 5-8 lat.
Poradnik wyjaśnia naturę zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u małych dzieci i opisuje program terapeutyczny oparty na zaangażowaniu rodziny. Rodzice uczą się rozpoznawać i kontrolować objawy, wspierać dziecko w pokonywaniu lęków oraz unikać wspólnego wykonywania natręctw. Poradnik zawiera praktyczne narzędzia, formularze i wskazówki, które ułatwiają pracę w domu i zapobiegają nawrotom zaburzenia. Program jest dostosowany do wieku dziecka i skuteczny w codziennej terapii.
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat.
Poradnik dotyczący terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat pomaga normalizować interakcje i codzienne funkcjonowanie, minimalizując lęk i ryzyko nawrotu. Zawiera materiały do zadań domowych oraz monitorowania lęku, obsesji i kompulsji, wspierając terapię poznawczo-behawioralną.
Program "Lęk" to polska wersja jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u młodzieży. Zawiera zeszyt ćwiczeń i podręcznik terapeuty, które pomagają nastolatkom rozpoznawać i kontrolować emocje, uczą technik relaksacyjnych oraz skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
Podręcznik prezentuje skuteczny program terapii zaburzeń lękowych dla nastolatków w wieku 14–17 lat, obejmujący 16 sesji terapeutycznych. Zawiera szczegółowy opis metod radzenia sobie z lękiem, od rozpoznawania objawów po praktyczne strategie działania.
Podręcznik stanowi polskie wydanie skutecznego programu terapeutycznego, skierowanego do dzieci w wieku 8-13 lat z zaburzeniami lękowymi, takimi jak lęk uogólniony, fobia społeczna czy lęk separacyjny. Zawiera opis 16 sesji terapeutycznych, krok po kroku omawiając ich cele, etapy i strategie, a także oferując praktyczne wskazówki dla terapeutów. Porusza również tematykę zaburzeń współwystępujących oraz czynników mogących wpływać na przebieg terapii.
feedback Zgłoś komentarz