Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży. Zeszyt ćwiczeń. Program LĘK
praca zbiorowa
Program "Lęk" to polska wersja jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u młodzieży. Zawiera zeszyt ćwiczeń i podręcznik terapeuty, które pomagają nastolatkom rozpoznawać i kontrolować emocje, uczą technik relaksacyjnych oraz skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży. Zeszyt ćwiczeń. Program LĘK - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Pierwsze polskie wydanie jednego z najbardziej efektywnych programów terapii zaburzeń lękowych u nastolatków.
To znakomite narzędzie pracy, które zwiększa zaangażowanie młodego człowieka w proces terapeutyczny. Uczestnicy programu dowiadują się, czym jest terapia, jakie są jej zasady oraz etapy. Uczą się rozpoznawania swoich uczuć, radzenia sobie z nimi, a także zdobywają umiejętności w zakresie technik relaksacyjnych. Doświadczenia zdobyte podczas programu pomagają im stawiać czoła trudnym sytuacjom, zamiast ich unikać, a nabyte umiejętności przynoszą korzyści w codziennym życiu. Zeszyt ćwiczeń oraz Podręcznik terapeuty składają się na kompletny program terapeutyczny "Lęk".
Spis treści:
- Sesja 1
Wprowadzenie do myśli i emocji - Sesja 2
Rozpoznawanie emocji - Sesja 3
Relaksacja - Sesja 4
Spotkanie z rodzicami - Sesja 5
Wsłuchiwanie się w swoje myśli - Sesja 6
Światła, kamera... akcja! - Sesja 7
Zbieranie nagród - Sesja 8
Nigdy nie mów nigdy - Sesja 9
Spotkanie z rodzicami - Sesja 10
Zacznij ćwiczyć! - Sesja 11
Ćwiczymy dalej - Sesja 12
Ćwiczymy dalej - Sesja 13
Ćwiczymy dalej - Sesja 14
Robi się coraz trudniej - Sesja 15
Poćwiczmy jeszcze trochę - Sesja 16
Udało Ci się! - Załączniki
- Gratulacje
- Drabina Strachu
- Bank Punktów
- Lista Nagród
Autorzy:
Philip C. Kendall
– profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
Muniya Choudhury (Khanna)
– uzyskawszy tytuł doktora na Temple University, zajęła się tworzeniem i ulepszaniem nowoczesnych programów komputerowych wykorzystywanych w poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych młodych pacjentów i ich rodzin.
Jennifer Hudson
– wykładowca Macquarie University w Sydney. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży. Bada pochodzenie i przyczyny tych zaburzeń oraz ich wpływ na relację rodziców z zaburzonymi dziećmi. Pracuje nad udoskonaleniem terapii zaburzeń lękowych u dzieci i oparciem jej na dowodach empirycznych oraz nad nowymi programami terapeutycznymi, z których pacjenci będą mogli korzystać rodzinnie.
Alicia Webb (Scott)
– doktor, absolwentka Temple University. Prowadzi praktykę prywatną w Nowym Jorku.
- Producent
- Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
- Autor
- praca zbiorowa
- ISBN
- 9788382581188
- Format
- 165x235
- Stron
- 54
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 36251
- Rok wydania
- 2023
feedback Zgłoś komentarz