Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego małego dziecka (5-8 lat). Podręcznik terapeuty
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 5-8 lat.
Program "Lęk" to polska wersja jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u młodzieży. Zawiera zeszyt ćwiczeń i podręcznik terapeuty, które pomagają nastolatkom rozpoznawać i kontrolować emocje, uczą technik relaksacyjnych oraz skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najbardziej efektywnych programów terapii zaburzeń lękowych u nastolatków.
To znakomite narzędzie pracy, które zwiększa zaangażowanie młodego człowieka w proces terapeutyczny. Uczestnicy programu dowiadują się, czym jest terapia, jakie są jej zasady oraz etapy. Uczą się rozpoznawania swoich uczuć, radzenia sobie z nimi, a także zdobywają umiejętności w zakresie technik relaksacyjnych. Doświadczenia zdobyte podczas programu pomagają im stawiać czoła trudnym sytuacjom, zamiast ich unikać, a nabyte umiejętności przynoszą korzyści w codziennym życiu. Zeszyt ćwiczeń oraz Podręcznik terapeuty składają się na kompletny program terapeutyczny "Lęk".
– profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
– uzyskawszy tytuł doktora na Temple University, zajęła się tworzeniem i ulepszaniem nowoczesnych programów komputerowych wykorzystywanych w poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych młodych pacjentów i ich rodzin.
– wykładowca Macquarie University w Sydney. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży. Bada pochodzenie i przyczyny tych zaburzeń oraz ich wpływ na relację rodziców z zaburzonymi dziećmi. Pracuje nad udoskonaleniem terapii zaburzeń lękowych u dzieci i oparciem jej na dowodach empirycznych oraz nad nowymi programami terapeutycznymi, z których pacjenci będą mogli korzystać rodzinnie.
– doktor, absolwentka Temple University. Prowadzi praktykę prywatną w Nowym Jorku.
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 5-8 lat.
Poradnik wyjaśnia naturę zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u małych dzieci i opisuje program terapeutyczny oparty na zaangażowaniu rodziny. Rodzice uczą się rozpoznawać i kontrolować objawy, wspierać dziecko w pokonywaniu lęków oraz unikać wspólnego wykonywania natręctw. Poradnik zawiera praktyczne narzędzia, formularze i wskazówki, które ułatwiają pracę w domu i zapobiegają nawrotom zaburzenia. Program jest dostosowany do wieku dziecka i skuteczny w codziennej terapii.
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat.
Poradnik dotyczący terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat pomaga normalizować interakcje i codzienne funkcjonowanie, minimalizując lęk i ryzyko nawrotu. Zawiera materiały do zadań domowych oraz monitorowania lęku, obsesji i kompulsji, wspierając terapię poznawczo-behawioralną.
Podręcznik prezentuje skuteczny program terapii zaburzeń lękowych dla nastolatków w wieku 14–17 lat, obejmujący 16 sesji terapeutycznych. Zawiera szczegółowy opis metod radzenia sobie z lękiem, od rozpoznawania objawów po praktyczne strategie działania.
Program ZARADNY KOT to pierwsze polskie wydanie skutecznej terapii poznawczo-behawioralnej dla dzieci z zaburzeniami lękowymi. Zeszyt ćwiczeń wspiera zaangażowanie dzieci, ucząc rozpoznawania i kontrolowania emocji, technik relaksacyjnych oraz strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Podręcznik stanowi polskie wydanie skutecznego programu terapeutycznego, skierowanego do dzieci w wieku 8-13 lat z zaburzeniami lękowymi, takimi jak lęk uogólniony, fobia społeczna czy lęk separacyjny. Zawiera opis 16 sesji terapeutycznych, krok po kroku omawiając ich cele, etapy i strategie, a także oferując praktyczne wskazówki dla terapeutów. Porusza również tematykę zaburzeń współwystępujących oraz czynników mogących wpływać na przebieg terapii.
feedback Zgłoś komentarz