Emocje – gra planszowa. Plansze dodatkowe
Plansze dodatkowe to druga część cenionej gry, której celem jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania, rozumienia i wyrażania emocji. Przeznaczona dla starszych dzieci, młodzieży i dorosłych, znajduje zastosowanie zarówno w terapii prowadzonej przez pedagogów i psychologów, jak i podczas rodzinnych rozgrywek w domowym zaciszu.
Emocje – gra planszowa. Plansze dodatkowe - Epideixis
Inspiracją do stworzenia dodatkowych plansz do gry Emocje - nazywam, rozumiem, wyrażam było zainteresowanie i sukces, jaki odniosła jej pierwsza część, jak również liczne pozytywne opinie, zarówno od specjalistów (pedagogów i terapeutów), jak i rodziców. Decyzję o ich przygotowaniu wsparło również rosnące zapotrzebowanie na starannie opracowane, przemyślane narzędzia edukacyjne i terapeutyczne, które wspierają rozwój emocjonalny i społeczny.
Jak rozmawiać z dziećmi o emocjach?
Podobnie jak pierwsza część gry, także ta edycja jest przeznaczona dla starszych dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Świetnie sprawdzi się zarówno w terapii prowadzonej w gabinetach pedagogicznych i psychologicznych, jak i podczas rodzinnych rozgrywek w domowym zaciszu. Rozgrywka polega na odpowiadaniu na pytania lub wykonywaniu zadań, które pomagają graczom lepiej rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje. Pytania zostały zaprojektowane tak, aby skłaniały do refleksji i głębszego poznania siebie i innych.
Gra jako narzędzie terapeutyczne
Emocje to nie tylko forma zabawy – to również skuteczne narzędzie pracy dla psychologów, pedagogów, terapeutów oraz trenerów. Jest idealnym wsparciem dla osób pomagających w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi. Gra doskonale sprawdza się w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, gabinetach terapeutycznych czy szkolnych. Może być wykorzystywana w zajęciach indywidualnych i grupowych, umożliwiając elastyczne dostosowanie rozgrywki do potrzeb uczestników.
Emocje - nazywam, rozumiem, wyrażam
Podczas gdy pierwsza część gry skupiała się na czterech podstawowych emocjach: radości, złości, smutku i lęku, druga edycja wprowadza sześć dodatkowych:
- empatia,
- miłość,
- odrzucenie,
- samotność,
- wdzięczność,
- zazdrość.
Wybór tych emocji nie jest przypadkowy – odpowiada on wyzwaniom, z jakimi obecnie mierzą się młodzi ludzie, oraz trudnościom, które na co dzień obserwują terapeuci, pedagodzy i psycholodzy pracujący z dziećmi i młodzieżą.
Elastyczne możliwości rozgrywki
Dzięki dodatkowym planszom gra zyskuje nowe możliwości zastosowania zarówno w terapii, jak i w zabawie. Mechanika pozwala na użycie jednej planszy podczas krótkich zajęć lub nawet wszystkich sześciu w ramach dłuższej rozgrywki, co stwarza przestrzeń do omówienia kilku emocji w trakcie jednej sesji.
Walory edukacyjne i terapeutyczne gry
Podstawowym celem gry jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji – zarówno własnych, jak i cudzych. Dodatkowo, gra wspiera rozwój kluczowych kompetencji, takich jak:
- współdziałanie,
- tolerancja i akceptacja innych,
- empatia i zrozumienie,
- budowanie/wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji,
- aktywne słuchanie,
- komunikacja werbalna i niewerbalna,
- czerpanie satysfakcji ze wspólnej zabawy i możliwości przebywania w grupie.
Zawartość zestawu
W zestawie znajduje się sześć trójkątnych plansz, z których każda zawiera 20 pytań lub zadań. Plansze są dopasowane rozmiarem do tych z pierwszej części gry. Podstawowy zestaw zawiera także pionki, kostkę do gry oraz instrukcję.
Emocje – gra planszowa. Plansze dodatkowe to nie tylko urozmaicenie pierwszej części gry, ale także cenne wsparcie w rozwoju emocjonalnym i społecznym, zarówno w kontekście terapeutycznym, jak i rodzinnym.
- Producent
- Epideixis
- Data premiery
- 2024
- Nr katalogowy
- 36607
- Opakowanie
- Pudełko
feedback Zgłoś komentarz