Matematyka. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - część 1
Agnieszka Borowska-Kociemba , Małgorzata Krukowska
Niniejsza publikacja powstała z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się.
Niniejsza publikacja powstała z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się.
Publikacja może mieć zastosowanie w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych oraz jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii.
Karty pracy mogą również posłużyć rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Rozumienie elementarnych pojęć matematycznych jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania dziecka w środowisku, rozwoju jego funkcji poznawczych oraz kształtowania samodzielnego myślenia logicznego. U uczniów z niepełnosprawnością intelektualną dokonywanie analizy i syntezy, klasyfikowanie, wykrywanie różnic i podobieństw oraz orientacja w stosunkach przestrzennych są zaburzone i wymagają szczególnej konkretyzacji oraz ćwiczeń.
Karty pracy (część 1) zawierają zadania dotyczące elementarnych pojęć matematycznych w zakresie:
- umiejętności wyodrębniania zbiorów;
- orientacji w stosunkach przestrzennych (orientacji w schemacie ciała, sytuowania przedmiotów w przestrzeni);
- wyodrębniania cech wielkościowych i ich porównywania;
- rozpoznawania figur geometrycznych (odróżnianie i nazywanie podstawowych figur, układanie figur według podanego wzoru, rysowanie i kreślenie figur, rozpoznawanie figur w otoczeniu).
- Producent
- Harmonia
- Autor
- Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska
- Data premiery
- 2015
- ISBN
- 9788383096834
- Format
- A4
- Stron
- 96 kart
- Okładka
- teczka
feedback Zgłoś komentarz