Przedszkolak w pigułce. Pytania, odpowiedzi i krótkie wyjaśnienia
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Przedszkolak w pigułce. Pytania, odpowiedzi i krótkie wyjaśnienia

Anna Skiba , Marta Wawrzynów

Dla rodziców i terapeutów

52,00 zł Brutto

49,52 zł Netto

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 52,00 zł
check W magazynie
tag_faces 104 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

„Przedszkolak w pigułce”
dotyczy rozwoju dzieci od 3. do 7. roku życia. Jest to poradnik w formie pytań i odpowiedzi skierowany do rodziców, logopedów, terapeutów, nauczycieli wychowania przedszkolnego, a także lekarzy, lekarzy specjalistów, a szczególnie pediatrów – mających najczęstszy kontakt z dziećmi.

Poradnik składa się ze 110 pytań, ułożonych w następujący sposób:

  1. Rozwój mowy i komunikacji (pytania 1–27);
  2. Higiena nosa, buzi i ucha przedszkolnego zucha (pytania 28–45);
  3. Od jedzenia do mówienia (pytania 46–63);
  4. Od głowy do mowy – od mowy do ciała. Rozwój poznawczo-sensomotoryczny (pytania 64–94);
  5. Rozwój emocjonalno-społeczny (pytania 95–110).

Dobór zagadnień, postawienie właściwych pytań i odpowiedzenie na nie w sposób zgodny z aktualną wiedzą, popartą badaniami naukowymi, były możliwe dzięki wieloletniej praktyce oraz pracy naukowej autorek. Udało im się również obalić niektóre mity, nadal obecne w środowisku medycznym i specjalistycznym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje interdyscyplinarną publikację, której treści stanowią kwintesencję rozważań wielu specjalistów, o różnym doświadczeniu i spojrzeniu na rehabilitację oraz edukację dzieci. Absolutne „must have” każdego, kto jest w jakiś sposób odpowiedzialny za edukację i rozwój dzieci w tej grupie wiekowej.

Formuła testowa ułatwia zapamiętywanie informacji, konstrukcja książki sprzyja łatwemu poruszaniu się po rozdziałach i poszczególnych pytaniach, a bogactwo ilustracji ożywia omawiane tematy. Wszystko to sprawia, że „Przedszkolak w pigułce” jest poważną alternatywą dla innych poradników obecnych na rynku wydawniczym.

Kontynuacja wydanego w 2018 roku popularnego poradnika „Rozwój maluszka w małym paluszku”, który dotyczył rozwoju dziecka od narodzin do 3. roku życia.

Z RECENZJI
Po sukcesie pierwszej części poradnika (Rozwój maluszka w małym paluszku) na rynku pojawia się następna publikacja wspierająca kolejne kompetencje rodziców i terapeutów, prezentująca w sposób nietuzinkowy duży zasób wiedzy, wynikający z własnych doświadczeń terapeutycznych Autorek oraz z najnowszych doniesień badawczych w tym obszarze. Autorki w przyjaznej i atrakcyjnej formie w oparciu o najnowsze publikacje oraz wiedzę praktyczną rozprawiają się z powszechnymi mitami na temat rozwoju dziecka. Edukują w obszarze tajników wiedzy logopedycznej, psychologicznej i terapeutycznej, gdyż jako doświadczone terapeutki, dobrze wiedzą, że dziecko – i to zupełnie zdrowe, i to z utrudnieniami w rozwoju – może osiągać swój maksymalny potencjał rozwojowy, tylko wtedy, gdy jest prawidłowo karmione i żywione, odpowiednio stymulowane sensorycznie i poznawczo oraz doświadcza bliskości dostrojonego rodzica. Publikacja ta zawiera w sobie kwintesencję zintegrowanej wiedzy specjalistycznej. Na uwagę zasługują rozdziały dotyczące rozwoju sensomotorycznego i orofacjalnego. Autorki, tłumacząc na prosty, zrozumiały język podkreślają znaczenie profilaktyki i wczesnego interweniowania w pracy z małym oraz przedszkolno-szkolnym dzieckiem. Treści medyczne przekładają na język terapeutyczny, dając tym samym doskonałą wyprawkę dla młodego i dojrzałego specjalisty oraz rodzica. Ogromnym atutem publikacji jest włączenie w schemat pracy terapeuty podejścia opartego na komunikacji empatycznej z małym dzieckiem, budowanie jego poczucia własnej wartość bez ocen i etykiet, czy wreszcie uwzględniające uważność i głębokie zrozumienie procesów rozwojowych podejście do rozwijania inteligencji emocjonalnej.
Książka ta przekazuje najważniejsze informacje o rozwoju przedszkolaka w prostej, spójnej formie przydatnej rodzicowi, a także nauczycielom czy specjalistom. Jak podkreślają autorki, praca ma charakter interdyscyplinarny, i takiej trudno szukać na naszym rynku wydawniczym.

RECENZENCI

Dr n. o zdr. Mira Rządzka – neurologopeda;
Dr n. o zdr. Iwona Palicka – neuropsycholog, terapeuta SI, prezes PTIS;
Lek. stom. orto. Monika Ośko – MFS AMBASADOR, Terapeuta Ortodoncji Funkcjonalnej MFS;
Mgr Magdalena Mazur – neurologopeda, surdologopeda;
Mgr Barbara Kotula – psycholog;
Mgr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska – psycholog, neurologopeda;
Mgr Katarzyna Mreńca – fizjoterapeuta, terapeuta SI;
Mgr Joanna Stankiewicz-Trzaskawka – wielofunkcyjny terapeuta zaburzeń neurorozwojowych;
Adela Białoboki-Chylińska – położna, certyfikowana doradczyni laktacyjna.

O AUTORKACH

Mgr Anna Skiba
Neurologopeda kliniczny, specjalista wczesnej logopedii klinicznej, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Pracowała w Centrum Diagnostyczno-Rehabilitacyjnym „Promyk Słońca” we Wrocławiu. Prowadzi prywatny gabinet neurologopedyczny – konsultuje noworodki i niemowlęta z trudnościami w przyjmowaniu pokarmu, zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy oraz zaburzeniami komunikacji o zróżnicowanej etiologii. Stworzyła z Aleksandrą Kozar markę Logołaki (https://logolaki.pl) – autorskie maskotki logopedyczne dla dzieci. Prowadzi fanpage na Facebooku o nazwie https://www.facebook.com/logopediadladzieci, gdzie dzieli się wiedzą na temat rozwoju dziecka. Autorka poradnika dla rodziców i terapeutów pt. Rozwój maluszka w małym paluszku. Rozwój dziecka od 0 do 3 lat. Pytania, odpowiedzi i krótkie wyjaśnienia. Pisze wierszyki, opowiadania i historyjki logopedyczne dla dzieci. Prywatnie – szczęśliwa żona i mama Aleksandra, miłośniczka podróży oraz zdrowego stylu życia.

Dr n. o zdr. Marta Wawrzynów
Doktor nauk o zdrowiu, absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie i Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Logopeda i pedagog wczesnej interwencji, neurologopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, TCK, terapeuta neuromotoryczny i ortodoncji funkcjonalnej; dietetyk, specjalista toksykologii. Bada problematykę zanieczyszczeń środowiskowych i oddziaływań postawy ciała na zaburzenia orofacjalne. Obecnie realizuje projekt badawczy na temat skuteczności systemu MFS wykorzystywanego w terapii dzieci. Wykładowca akademicki i szkoleniowiec, kierownik studiów podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej; diagnosta i terapeuta zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz dzieci w wieku 0–3; autorka licznych artykułów i kilku publikacji naukowych. Prywatnie – szczęśliwa żona i mama Hani, Antosia i Janka.


Szczegóły
Continuo
9788362182893
Producent
Continuo
Autor
Anna Skiba, Marta Wawrzynów
Data premiery
2020
ISBN
9788362182893
Format
195x195
Stron
256
Okładka
miękka
Zobacz także
Trening słuchowy Magdaleny Krawczun 2

Trening słuchowy Magdaleny Krawczun 2 to zestaw - książka i płyta CD, który obejmuje pomoc dydaktyczną oraz autorski program wspomagania rozwoju i odreagowania...

54,00 zł
chat Komentarze (0)
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Biomedyczne podstawy logopedii

"Biomedyczne podstawy logopedii" to zaawansowany podręcznik akademicki, który obejmuje tematy związane z rozwojem i zaburzeniami mowy na różnych etapach życia, od okresu embrionalnego po wiek senioralny, oraz zawiera najnowsze odkrycia z zakresu neurolingwistyki i psychologii. Idealna dla studentów i specjalistów zainteresowanych biomedycznymi podstawami komunikacji.

58,65 zł
69,00 zł
Logopedia małego dziecka (książka + link do filmu)

Publikacja jest dedykowana logopedom, którzy tradycyjnie pracują z dziećmi starszymi, ale postrzegają potrzebę zainteresowania się obszarem komunikacji u dzieci poniżej 3. roku życia. Składa się z trzech części, które prowadzą czytelnika od normy poprzez objawy deficytów do propozycji postępowania. Każda część koncentruje się na konkretnych zagadnieniach dotyczących rozwoju komunikacji werbalnej mowy u najmłodszych dzieci.

57,00 zł
Od bierności do aktywności komunikacyjnej czyli AAC w pracy grupowej

Książka Anny Zawieruchy jest unikalnym i praktycznym źródłem autorskich rozwiązań dla osób pracujących z uczniami z trudnościami komunikacyjnymi w systemie szkolnictwa w Polsce. Zawiera gotowe pomysły na planowanie dnia, plany lekcji oraz scenariusze zajęć, co ułatwia pracę z uczniami z złożonymi potrzebami komunikacyjnymi.

59,90 zł
Logopedia wieku rozwojowego

Książka jest specjalistycznym przewodnikiem po kluczowych dyscyplinach naukowych związanych z logopedią i zawiera praktyczne wskazówki dotyczące diagnozy i terapii zaburzeń komunikacji u dzieci. Jest skierowana do początkujących logopedów i neurologopedów, jak również do doświadczonych specjalistów chcących poszerzyć swoją wiedzę.

84,15 zł
99,00 zł
Logopedia. Jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka

Poradnik dla rodziców, wychowawców i logopedów. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.

64,95 zł
Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy (wydanie 2)

Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy będzie pomocny logopedom, rodzicom, nauczycielom w ogólnej ocenie stanu mowy dziecka. 
Wydanie II zmienione 2024 w kolorze.

55,80 zł
62,00 zł
Mutyzm wybiórczy. Własnymi słowami

„Mutyzm wybiórczy. Własnymi słowami to wyjątkowo cenna pozycja. Autorzy omawiają nie tylko kryteria formalne, lecz także złożoność objawów mutyzmu...

65,97 zł
Terapia logopedyczna - propozycje zajęć

Książka oferuje praktyczne wskazówki i ćwiczenia dla logopedów, nauczycieli oraz rodziców, skupiając się na różnych wadach wymowy jak sygmatyzm, rotacyzm czy jąkanie. Zawiera teoretyczną wiedzę i gotowe scenariusze pracy z dzieckiem, a także propozycje zabaw logopedycznych.

21,25 zł
25,00 zł