Jak osiągać cele. Karty pracy rozwijające umiejętności wyznaczania i osiągania swoich celów. Grupa wiekowa 11-16 lat - Psychologia Dziecka - Izabella Oliwia Galon, Patrycja Kadula
Karty terapeutyczne nawiązują do ważnego tematu jakim jest stawianie sobie celów i ich realizacja. Wiąże się to z istotnym dla dzieci i nastolatków elementami życia i funkcjonowania w społeczeństwie, którymi są:
- pewność siebie,
- myślenie logiczne,
- myślenie analityczne,
- przewidywanie konsekwencji własnych działań,
- umiejętność efektywnego planowania swoich czynności,
- realizacja marzeń.
Każdy z nas wie, że planowanie to nierozerwalny element naszego dorosłego życia. Poprzez karty pracy "Jak osiągać cele" dzieci i nastolatkowie mają możliwość pochylenia się nad swoimi marzeniami, własnymi umiejętnościami, mogą nauczyć się, jak prawidłowo zaplanować działania i realizować swoje cele.
Karty pracy - Jak osiągać cele
to profesjonalne narzędzie terapeutyczne, z którego mogą skorzystać zarówno pedagodzy, psycholodzy i terapeuci w swojej codziennej pracy, jak i rodzice, którym bliski jest prawidłowy rozwój swoich dzieci. Karty zostały stworzone tak, aby starsze dzieci/młodzi nastolatkowie mogli wykonywać je samodzielnie przy minimalnej pomocy dorosłego. W przypadku dzieci młodszych wskazane jest monitorowanie na bieżąco uzupełniania kart pracy.
Dzięki kartom dzieci i nastolatkowie zyskują:
- pewność siebie
- samoświadomość swoich mocnych stron
- odporność psychiczną
- umiejętność radzenia sobie ze stresem
- umiejętność rozróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych
- umiejętność efektywnego planowania własnych działań
- kształtowanie prorozwojowych zwyczajów
- regulację emocjonalną
Izabella Oliwia Galon
Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła kierunek Pedagogika Specjalna. Jest pedagogiem specjalnym i terapeutą umiejętności społecznych. Pracuje z dziećmi i młodzieżą na terenie Krakowa i okolic. Prowadzi zajęcia treningu umiejętności społecznych indywidualnie i grupowo. W pracy wykorzystuje elementy terapii behawioralno-poznawczej, treningu zastępowania agresji oraz treningu uważności. Współautorka kart terapeutycznych na stronie Trening Umiejętności Społecznych i Emocjonalnych Kraków (Facebook). Poza pracą zajmuje się ziołolecznictwem i nalewkarstwem.
Patrycja Kadula
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Jest pedagogiem specjalnym, logopedą oraz terapeutą Treningu Umiejętności Społecznych. Pracuje z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu. Prowadzi indywidualną terapię logopedyczną oraz zajęcia treningu umiejętności społecznych. Współautorka kart terapeutycznych na stronie Trening Umiejętności Społecznych i Emocjonalnych Kraków (Facebook). Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek.
feedback Zgłoś komentarz