Każdy czasem się boi. Jak pomóc dziecku radzić sobie z lękiem i zmartwieniami
Jak pomóc dziecku radzić sobie z lękiem i zmartwieniami. 40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności.
Książka oferuje rodzicom i opiekunom podejście oparte na terapii poznawczo-behawioralnej, pomagając dzieciom radzić sobie z lękiem i rozwijać odporność psychiczną. Przewodnik zawiera praktyczne porady i strategie, zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, aby wspólnie budować poczucie pewności siebie i radzenia sobie z życiowymi wyzwaniami.
Jako rodzic na pewno pragniesz, by twoje dziecko czuło się otoczone opieką, wspierane i bezpieczne. Jednak w stresującym i niepewnym świecie jest to niezmiernie trudne, zwłaszcza gdy rodzice sami zmagają się z lękiem. Nie jesteś w stanie ochronić dziecka przed wszelkimi problemami, ale możesz mu pomóc zbudować odporność psychiczną, dzięki której poradzi sobie bez względu na to, jakie kłody życie rzuci mu pod nogi. Niniejsza książka wesprze cię w tym.
Autorzy proponują podejście oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, które pomaga dzieciom radzić sobie z lękiem, w elastyczny sposób podchodzić do trudności i rozwinąć skrzydła. Z tego poradnika dowiesz się, jak pomóc dziecku:
Z tą książką przekażesz swojemu dziecku dar odporności psychicznej – zdolności reagowania na przeciwności losu w przystosowawczy sposób, ze spokojem i pewnością siebie. Przedstawione w niej umiejętności nie tylko ułatwią mu radzenie sobie w trudnych chwilach, ale pozwolą przejść przez życie z poczuciem mocy i sprawczości. Pozwolą mu żyć z pasją.
Książka zawiera także porady i strategie, które pomogą i tobie radzić sobie z lękiem. Jako rodzic odgrywasz ważną rolę w życiu swojego dziecka – jesteś dla niego wzorem do naśladowania i twoje reakcje kształtują jego zachowania. Dlatego tak ważne jest dla ciebie przyswojenie umiejętności opisanych w tym poradniku. Znajdziesz w nim konkretny plan działania, który pozwoli ci wesprzeć dziecko w budowaniu pewności siebie i poczucia kompetencji w obliczu życiowych wyzwań.
Książka oparta na programie "Zaradny Kot".
Problem lęku dotyczy wszystkich dzieci. Lęk może dopaść dziecko w szkole, w parku linowym czy w czasie towarzyskiego spotkania. I niestety może sprawić, że ono zacznie unikać wyzwań, a z jego życia zniknie wiele magicznych chwil. Że przestanie doświadczać sukcesów. Ta książka to mądry poradnik o tym, jak wspierać swoje dziecko w radzeniu sobie z lękiem, w pokonywaniu go i w zdobywaniu odporności pozwalającej przezwyciężać codzienne trudności. Bo sposoby radzenia sobie z lękiem zawarte w programie "Zaradny Kot" można stosować też na co dzień.
dr n. med. Artur Kołakowski
specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i BehawioralnejWyzwania współczesnego świata przerastają nasze dzieci, ale na szczęście istnieje sposób, by im pomóc. Odporność psychiczna to umiejętność, którą dzieci mogą rozwijać krok po kroku pod okiem kogoś, kto nie oczekuje mistrzostwa od pierwszego dnia. Zrozumienie, czym ona jest i skąd się bierze, pozwoli ci cierpliwie i mądrze wspierać dziecko w procesie uczenia się. Ta łagodna i mądra książka łączy metody, koncepcje i odkrycia ze wszystkich fal terapii poznawczo-behawioralnej. Pomoże twojemu dziecku nauczyć się, jak dopuszczać do siebie uczucia, kierować własnym osądem i wybierać działania, które przynoszą pozytywne rezultaty.
dr Steven C. Hayes
profesor na wydziale psychologii University of Nevada w Reno, twórca terapii akceptacji i zaangażowaniaTa doskonała, niezwykle potrzebna obecnie książka wyposaża rodziców w narzędzia, które pomagają zapobiegać lękowi u dziecka, pracować nad nim i go przezwyciężyć. Muniya S. Khanna i Philip C. Kendall opierają się na wynikach prowadzonych przez dekady badań naukowych, które przełożyli na zrozumiałe, praktyczne strategie do natychmiastowego zastosowania przez rodziców. To tak, jakby mieć u swego boku najtęższe umysły w dziedzinie dziecięcego lęku, które wspierają nas w trudnych chwilach.
dr Eli R. Lebowitz
profesor Yale University, wykładowca w Yale Child Study CenterTa cenna książka zawiera doskonałe rady dotyczące wspierania dzieci zmagających się z lękiem (i lękowych rodziców) w nauce ważnych umiejętności, które pozwolą im radzić sobie z tą emocją i rozwinąć skrzydła nawet w dzisiejszych niepewnych czasach. Jest napisana zrozumiałym, przystępnym językiem. Znajdziemy tu konkretny program składający się z czterech kroków i podpowiedzi, jak zagaić rozmowę, aby zaangażować i zmotywować dziecko. Książka przyda się nie tylko rodzicom i opiekunom, ale także szkolnym psychologom i terapeutom.
dr Judith S. Beck prezeska Beck Institute for Cognitive Behavior Therapy, autorka książki Terapia poznawczo-behawioralna
– psycholożka kliniczna, założycielka i dyrektorka The OCD & Anxiety Institute. Specjalizuje się w poznawczo-behawioralnej terapii lęku u dzieci i zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych. Jest autorką wielu artykułów naukowych, rozdziałów w książkach i podręczników terapii, a także pionierką internetowych badań nad zdrowiem psychicznym. Wspólnie z Philipem C. Kendallem opracowała cyfrowe programy terapeutyczne dla dzieci zmagających się z lękiem, w tym "Camp Cope-A-Lot" i "Child Anxiety Tales", jak również prowadzi stronę www.copingcatparents.com, która zawiera materiały dla rodziców dzieci i nastolatków zmagających się z lękiem.
– międzynarodowej sławy badacz i specjalista w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Profesor psychologii na Temple University, gdzie kieruje kliniką zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży. Autor ponad ośmiuset publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów i poradników. Często cytowany badacz, laureat wielu nagród, w tym nagrody im. Aarona T. Becka przyznawanej przez Academy of Cognitive Therapy. Były prezes Society of Clinical Child and Adolescent Psychology, a także Association for Behavioral and Cognitive Therapies. Współtwórca programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, takich jak "Zaradny Kot" i "Lęk", które zostały przetłumaczone na kilkanaście języków. Ogromnie się przyczynił do pogłębienia wiedzy na temat lęku u dzieci i jego leczenia.
Jak pomóc dziecku radzić sobie z lękiem i zmartwieniami. 40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności.
Innowacyjna książka dla dzieci w wieku 9-13 lat, która pomaga im radzić sobie z negatywnymi myślami. Dzięki ciekawej fabule i ćwiczeniom opartym na terapii poznawczo-behawioralnej, dzieci rozwijają odporność psychiczną, samowspółczucie i pozytywny obraz siebie. To inspirujące narzędzie, które pomaga budować zdrowe myślenie i pewność siebie.
Mapa Emocji to narzędzie oparte na wiedzy naukowej, pomagające zrozumieć i zarządzać emocjami. Oferuje kroki związane z zauważaniem, opisywaniem, nadawaniem nazw i samoregulacją emocji. Zestaw zawiera planszę, karty emocji, sygnałów z ciała i karty "Czego potrzebuję?", co umożliwia rodzinie pracę nad lepszym rozumieniem i radzeniem sobie z emocjami.
MECZ to edukacyjna gra terapeutyczna, która pomaga dzieciom i młodzieży zrozumieć swoje emocje i zachowania w zabawny sposób. Zestaw zawiera planszę, karty edukacyjne i inne narzędzia, które wspierają proces psychoedukacji i terapii. Idealne dla specjalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym oraz jako narzędzie wsparcia dla dzieci w wieku od 8 do 16 lat.
Poradnik zawiera 56 ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat, opartych na terapii poznawczo-behawioralnej i uważności. Pomaga dziecku przestać się zamartwiać, myśleć pozytywnie, budować odporność psychiczną, redukować stres oraz zwiększać pewność siebie poprzez wykorzystanie własnych mocnych stron i pogłębienie samoświadomości.
Współczesne dzieci często zmagają się ze stresem i lękiem, które zakłócają ich myślenie. Techniki uważności, takie jak rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne i skanowanie ciała, pomagają dzieciom lepiej radzić sobie z emocjami. Książka w przystępny sposób uczy, jak rozpoznawać i zarządzać lękiem, zwiększając pewność siebie i poprawiając samopoczucie.
feedback Zgłoś komentarz