Eduterapeutica Lux. Specjalne potrzeby edukacyjne. 1-3
praca zbiorowa
Pakiet pomagający wychowawcom oraz specjalistom radzić sobie z problemami uczniów w wieku 7-10 lat przejawiającymi ryzyko: dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii.
Eduterapeutica Lux. Specjalne potrzeby edukacyjne. 1-3
Pakiet pomagający wychowawcom oraz specjalistom radzić sobie z problemami uczniów w wieku 7-10 lat przejawiającymi ryzyko:
- dysleksji,
- dysgrafii,
- dysortografii,
- dyskalkulii.
Karty pracy i pomoce dydaktyczne zostały opracowane w taki sposób, żeby mogły być zastosowane w całej klasie z korzyścią dla wszystkich uczniów. Pakiet uwzględnienia indywidualne predyspozycje i możliwości uczniów, ale mogą być też stosowane na grupowych lub indywidualnych zajęciach wyrównawczych i kompensacyjno-rewalidacyjnych.
Eduterapeutica SPE 1-3
Zawartość:
- poradnik metodyczny,
- 330 ćwiczeń multimedialnych,
- 209 kart pracy do drukowania i kopiowania,
- gra Figu-miku,
- gra wielkoformatowa Pajacyk (do zabawy na dywanie).
Zupełną nowością są pomoce dydaktyczne do pracy z uczniami w klasie lub na zajęciach dodatkowych.
Pomoce to gry służące m.in. do rozwijania:
- analizy i syntezy wzrokowej,
- analizy i syntezy słuchowej,
- pamięci i orientacji w przestrzeni,
- porównywania długości i wielkości,
- myślenia operacyjnego,
- umiejętności językowych,
- motoryki oraz koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- koncentracji i umiejętności społecznych.
Figu-miku
- Pomoc i urozmaicenie zajęć przede wszystkim indywidualnych, jak i grupowych z dziećmi od 5 do 11 lat.
- Przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce.
- Gra rozwija analizę i syntezę wzrokową i słuchową, orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała).
- Podczas gry uczniowie nabywają umiejętności:
- poszukiwania,
- planowania,
- odpowiedzialności,
- refleksyjnego spojrzenia na własną pracę. - Gra pozwala usprawnić grafomotorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Dzięki zaangażowaniu w proces twórczy dzieci wzbogacają:
- umiejętności społeczne,
- umiejętności językowe,
- myślenie operacyjne,
- pamięć i koncentrację uwagi.
Dzięki wielu możliwym wariantom każdy z graczy znajdzie coś, w czym jest dobry, a odniesione sukcesy pozwolą stać się bardziej pewnymi siebie. W dołączonej instrukcji zamieszczono kilkanaście przykładowych wariantów gry. Kolorowe figury można wykorzystać także do stworzenia własnych wariacji – w zależności od potrzeb i możliwości uczniów.
Gra składa się z 72 kartonowych kolorowych elementów. 4 kart dla nauczyciela i 5 kart pracy dla uczniów oraz dwóch instrukcji obrazkowych.
Pajacyk
- Pomoc do zajęć grupowych z dziećmi w wieku od 3 do 12 lat.
- Przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce.
- Pomaga w usprawnianiu motoryki i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, a nauka poprzez ruch i zabawę służy nie tylko kinestetykom.
- Grę z pewnością można stosować jako ćwiczenie śródlekcyjne.
- Rozładowuje emocje, nadaje się również jako wypełnienie wolnego czasu uczniów, którzy szybciej od innych skończyli wykonywanie zadań w ławkach.
- Podczas gry dzieci rozwijają analizę i syntezę wzrokową i słuchową. Ćwiczą orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała), nabywają też umiejętność planowania. Z kolei nauczanie i zabawy na konkretach jeszcze bardziej pozwalają uczniom łatwiej przyswoić umiejętności matematyczne, polonistyczne i muzyczne.
- Do Pajacyka dołączono instrukcję, w której zawarto kilkanaście różnych pomysłów na to, jak tę wielkoformatową grę można wykorzystać w pracy z uczniami.
Pakiet Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne 1-3 można sfinansować z projektu "Aktywna Tablica".
Licencja otwarta – nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.
- Producent
- EI SYSTEM
- Autor
- praca zbiorowa
- Data premiery
- 2021
- ISBN
- 9788365418616
- Okładka
- pudełko
- Nr katalogowy
- 33937
feedback Zgłoś komentarz