Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem?  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem?

Joanna Chmura

Poradnik wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia.

38,00 zł Brutto

36,19 zł Netto

block Chwilowo niedostępny
tag_faces 76 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja

Poradnik wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia.

  • Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym.
  • Opisuje jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka.
  • Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju.
  • Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej.
  • Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka.
  • Prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka.
  • Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową.
  • Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami.

Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi.

Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja

zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział.

Obserwacja

Dobrze poprowadzona obserwacja to taka, dzięki której możemy spojrzeć na dziecko całościowo ‒ nie tylko pod względem sfer rozwojowych, lecz również jego obciążeń medycznych, uwarunkowań środowiskowych, preferencji i predyspozycji, utrwalonych wzorców zachowań i relacji, a także kontekstu społecznego, sytuacyjnego i pragmatycznego. Obserwacja powinna pomóc terapeutom zrozumieć przyczyny i skutki odstępstw od normy w zachowaniu, relacjach czy komunikacji. Oprócz badań profilowych dziecka powinna pozwolić na ustalenie poziomu funkcjonowania pacjentów z uwzględnieniem zaburzeń i deficytów.

Określenie grupy wiekowej

Poniższy opis prowadzenia obserwacji obejmuje dzieci w wieku przedszkolnym (od 5. roku życia) i szkolnym (do 10. roku). W tym czasie zakończone są już główne procesy warunkujące prawidłowe funkcjonowanie człowieka. Okres ten jest jednakowo intensywny dla rozwijania kolejnych kompetencji i utrwalania bazowych umiejętności nabytych przez dziecko do 5. roku życia oraz kształtowania na ich fundamencie kolejnych sfer. Obserwacja pacjentów w tym wieku biologicznym jest niezwykle istotna z punktu widzenia rozwoju podstawowych sfer funkcjonowania oraz zdobytych kompetencji, umiejętności i wiedzy.

Szczegóły
9788382940428
Wydawnictwo
Oficyna Wydawnicza Impuls
Autor
Joanna Chmura
Data premiery
2022
ISBN
9788382940428
Format
160x235
Stron
64
Okładka
miękka
Nr katalogowy
33700
Zobacz także
chat Komentarze (0)