Zabawy i ćwiczenia na cały rok
Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zaproponowany program obejmuje serię ćwiczeń i zabaw, które mogą być wykorzystane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej przez nauczycieli i terapeutów, którzy pracują z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program ten jest przeznaczony do realizacji w przedszkolach masowych, grupach integracyjnych oraz przedszkolach integracyjnych, a także w zajęciach terapeutycznych w młodszych klasach szkół podstawowych i specjalnych.
Celem tego programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, rozwijanie właściwych interakcji międzyosobowych oraz promowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu pozwoli pedagogom na stworzenie optymalnego planu psychostymulacji dla dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
W życiu małego dziecka szczególną wagę przywiązuje się do jego umiejętności poznawania otaczającego świata, rozumienia go, dostrzegania zachodzących w nim związków oraz współdziałania z nim. Jednak nie każde dziecko pokonuje tę trudną i pełną wyzwań drogę w taki sposób, jak tego oczekujemy. Istnieje wiele różnych przyczyn takiego stanu rzeczy.
Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej.
w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju
Na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej.
Materiały dla terapeuty pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Publikacja stworzona dla nauczycieli specjalnych, zawierająca porady, wzory dokumentów i narzędzia pomocne w pracy z dziećmi w wieku szkolnym. Książka wspiera pedagogów w codziennych wyzwaniach i przypomina im o wartości ich pracy.
feedback Zgłoś komentarz