Zabawy i ćwiczenia na cały rok
Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej.
Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) – czyli od programu do realizacji – propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych.
[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] – zachęcał Janusz Korczak.
Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym.
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.
W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka.
Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu.
W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.
Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD (Przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych oraz wybrane karty pracy)
Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Książka stanowi przegląd wybranych metod stosowanych w terapii pedagogicznej oraz zawiera obszerny materiał metodyczny mogący wzbogacić warsztat pracy terapeutycznej z dziećmi.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi.
w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju
Książka jest skierowana do nauczycieli i terapeutów, oferując gotowe programy rewalidacyjne i scenariusze zajęć dla dzieci z trudnościami w nauce, w tym różnymi zaburzeniami, takimi jak zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm i inne. Dodatkowo, zawiera wzory opinii oraz karty zajęć, stanowiąc kompleksowe narzędzie dla profesjonalistów pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Książka jest przewodnikiem dla nauczycieli i specjalistów, pomagającym zrozumieć funkcjonowanie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dostosować metody pracy oraz korzystać z dostępnych procedur wsparcia. Zawiera także arkusze do oceny poziomu funkcjonowania ucznia i tworzenia IPET.
feedback Zgłoś komentarz