Neurologopedyczne studia przypadków. Tom 3
Elżbieta Stecko (pod red.)
Publikacja zawiera opisy przypadków, z którymi autorki zetknęły się w swojej praktyce zawodowej: pacjentów dotkniętych jąkaniem, autyzmem, afazją, osoby z zespołem Downa,„kociego krzyku”,Nijmegen etc.
Neurologopedyczne Studia Przypadków. Tom 3
Swoją oryginalność i niezwykłość publikacja ta zawdzięcza bogatym i różnorodnym tematycznie opisom przypadków, z którymi autorki zetknęły się w swojej praktyce zawodowej. Przedstawia, między innymi:
- pacjentów dotkniętych jąkaniem, autyzmem, afazją,
- osoby z zespołem Downa, „kociego krzyku”, Nijmegen, Arnolda-Chiariego, Dandy'ego-Walkera, Landaua-Kleff nera, Pradera-Williego i Aperta,
- osoby z dysartrią startą, małogłowiem pierwotnym i całkowitym rozszczepem podniebienia.
Przypadki te, zaprezentowane w jasny i ciekawy sposób, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami neurologopedycznymi.
Książka jest odpowiedzią na zapotrzebowanie logopedów i studentów, którzy poszukują praktycznych informacji dotyczących leczenia swoich pacjentów.
Neurologopedyczne Studia Przypadków. Tom 3
Spis prac:
- Emilia Bagińska: Brak mowy u dziecka o nieustalonej etiologii.
- Justyna Bilińska: Studium przypadku chłopca z zespołem ataksja-teleangiektazja.
- Karolina Borczak: Studium przypadku dziewczynki z zespołem Angelmana.
- Izabela Czaplicka: Dysartria starta czy opóźniony rozwój mowy? Studium przypadku.
- Katarzyna Czechowicz-Gołaszewska: Opóźniony rozwój mowy jako następstwo deprywacji środowiskowej — studium przypadku.
- Katarzyna Dziurkowska: Studium przypadku dziewczynki z dysartrią po wypadku komunikacyjnym.
- Magdalena Fijałkowska: Opóźniony rozwój mowy czynnej u dziecka z obciążonym okresem I trymestru ciąży.
- Anna Gajewska: Studium przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy i procesów integracji sensorycznej.
- Olga Jakubiel: Neurologopedyczne studium przypadku 20-letniej pacjentki jąkającej się.
- Dorota Jasińska: Studium przypadku dziecka z zespołem Arnolda-Chiariego.
- Aleksandra Kaczyńska: Studium przypadku chłopca z dysartrią mieszaną — ataktyczno-wiotką.
- Iwona Kamińska: Opóźniony rozwój kompetencji komunikacyjnych i mowy u dziecka z zespołem mikrodelecji 22q11.2. Studium przypadku.
- Dominika Kościelniak: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą.
- Aneta Kotomska-Jachna: Studium przypadku chorej z afazją czuciową Wernickego.
- Małgorzata Krzemińska: Studium przypadku dziecka z zespołem Williamsa.
- Dorota Lachowicz-Piędziejewska: Studium przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy.
- Daria Lepa: Studium przypadku dziecka z deficytami rozwojowymi. Obserwacja rozwoju mowy.
- Joanna Ławicka: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą w zespole genetycznym.
- Maria Malara-Adach: Studium przypadku dziecka z zespołem Pradera-Williego.
- Paulina Naruszewicz: Diagnoza logopedyczna i propozycja wspomagania rozwoju niemowlęcia z obciążonym okresem ciążowo-okołoporodowym — studium przypadku.
- Katarzyna Oulmokhtar: Studium przypadku dziecka z dysartrią mieszaną.
- Ewelina Pałasz-Urlich: Studium przypadku dziecka z zespołem Nijmegen.
- Ilona Prządka-Bawej: Studium przypadku chorej z ataksją móżdżkowo-rdzeniową typu 1 (SCA1).
- Anna Raczyńska: Studium przypadku dziecka z zespołem „kociego krzyku” (Cri du Chat syndrome).
- Katarzyna Rusek: Studium przypadku dziecka z niezdiagnozowanym zespołem genetycznym.
- Jolanta Rynkowska: Studium przypadku chłopca z dysartrią startą.
- Iwona Rzymowska: Studium przypadku dziewczynki z zespołem Axenfelda-Riegera.
- Anna Stępkowska: Wczesna interwencja logopedyczna u wcześniaków z ciąży trojaczej — studium przypadku.
- Irena Surdej: Studium przypadku dziecka z całkowitym rozszczepem podniebienia (syndrom Pierre-Robin).
- Agnieszka Węgier: Poziom rozwoju mowy u dziecka z niedosłuchem uwarunkowanym genetycznie. Studium przypadku.
- Jagoda Wielgosz: Studium przypadku dziewczynki z zespołem Downa.
- Marta Wilczopolska: Poziom rozwoju mowy chłopca z zespołem Dandy'ego-Walkera.
- Iwona Wojcieszuk: Stymulacja logopedyczna wyrównująca wczesne deficyty rozwojowe.
- Malwina Zawieja: Zaburzenia rozwoju mowy i kompetencji komunikacyjnych u dziecka ze zdiagnozowanym całościowym zaburzeniem rozwoju pod postacią autyzmu wczesnodziecięcego.
- Producent
- Wydawnictwo ES
- Autor
- Elżbieta Stecko (pod red.)
- Data premiery
- 2014
- ISBN
- 9788393048366
- Format
- B5
- Stron
- 342
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 32170
feedback Zgłoś komentarz