Steam-owa szkoła
Marlena Plebańska , Aleksandra Szyller
STEAM-owa szkoła to model edukacji łączący nauki ścisłe, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. Celem jest rozwijanie kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów i współpracy poprzez interdyscyplinarne projekty. Książka analizuje zalety tego podejścia oraz przedstawia strategie jego wdrażania w szkołach, przygotowując uczniów na wyzwania XXI wieku.
Steam-owa szkoła - Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller - Difin
STEAM-owa szkoła to termin odnoszący się do edukacji opartej na metodzie STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Programy STEAM w szkołach mają na celu rozwijanie kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów oraz współpracy, integrując różnorodne dziedziny wiedzy.
W ramach nauki opartej na STEAM uczniowie realizują projekty, które łączą elementy wielu przedmiotów, promując aktywne i eksperymentalne podejście do edukacji. Przykładowo, mogą opracowywać projekty inżynieryjne, które wymagają zarówno wiedzy matematycznej, jak i zmysłu artystycznego, lub prowadzić badania naukowe, które angażują technologie.
Książka ta zgłębia koncepcję STEAM w kontekście edukacji, ukazując jej zalety oraz prezentując konkretne strategie i narzędzia, które można wdrażać na różnych etapach nauczania. Z perspektywy interdyscyplinarnej ukazuje, jak integracja nauk ścisłych i sztuki stymuluje kreatywność, rozwija umiejętności praktyczne oraz przygotowuje uczniów na wyzwania współczesnego świata.
Marlena Plebańska
Prof. UW, dr hab. Jeden z prekursorów polskiej e-edukacji, specjalizacja zarządzanie wiedzą, e-learning, Design Thinking. Absolwentka Politechniki Warszawskiej, North East Wales Institute of Higher Education, Szkoły Głównej Handlowej. Ekspert w zakresie kształcenia na odległość oraz wykorzystania nowych mediów w edukacji. Specjalista w zakresie zarządzania wiedzą. Lider polskiego e-learningu. Autorka ponad stu publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu publikacji popularnonaukowych z zakresu e-edukacji. Od 17 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań w zakresie e-edukacji oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach, organizacjach pozarządowych. Kierownik i konsultant projektów edukacyjnych oraz e-learningowcyh. Aktywny trener i wykładowca. Doradca MEN, MC, MNiSW.
Aleksandra Szyller
Doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, trenerka, wieloletnia wykładowczyni na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Koordynatorka praktyk przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Opiekunka Koła Naukowego Wczesnej Edukacji WPUW. Prowadząca szkolenia dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej m.in. w Warszawskiem Centrum Innowacji Edukacyjnych i Społecznych, Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodku Rozwoju Edukacji. Autorka książek i artykułów naukowych dotyczących edukacji początkowej, podręczników, scenariuszy zajęć dla dzieci, materiałów dydaktycznych dla nauczycieli.
- Producent
- Difin
- Autor
- Aleksandra Szyller
Marlena Plebańska - Data premiery
- 2024
- ISBN
- 9788382703290
- Format
- B5
- Stron
- 200
- Okładka
- miękka
- Nr katalogowy
- 36371
feedback Zgłoś komentarz