Zagraj o(swój) Lęk! Gra terapeutyczna pomagająca lepiej radzić sobie z lękiem  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Zagraj o(swój) Lęk! Gra terapeutyczna pomagająca lepiej radzić sobie z lękiem

Joanna Steinke-Kalembka

Gra terapeutyczna, która pomaga dzieciom i młodzieży radzić sobie z lękiem, ucieleśniając go w postaci potwora. Gra rozwija strategie zarządzania emocjami, opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i jest przeznaczona dla dzieci od 7. roku życia.

147,00 zł Brutto

119,51 zł Netto

block Chwilowo niedostępny
tag_faces 294 pkt w Programie Lojalnościowym
Opis

Wiele dzieci i nastolatków doświadcza problemów związanych z lękiem i nadmiernym martwieniem się. Choć większość tych lęków jest naturalnie wpisana w rozwój, czasami mogą być na tyle silne, że negatywnie wpływają na funkcjonowanie młodych ludzi, a nawet prowadzą do powstania zaburzeń lękowych.

Gra Zagraj o(swój) Lęk

została stworzona, aby dać uczestnikom możliwość poznania konkretnych strategii, które pomogą im lepiej radzić sobie z lękiem.

Główne założenia gry:
  • Gra pokazuje młodym ludziom, że w obliczu lęku są silniejsi, mądrzejsi i odważniejsi, niż mogliby przypuszczać, a sam lęk może być ich sprzymierzeńcem, którego warto poznać i oswoić.

  • Lęk został ucieleśniony w postaci potwora Lęku - stwora, który pojawia się w momencie, gdy coś może nam grozić. Lęk ma określoną rolę: ma zadbać o nasze bezpieczeństwo i/lub trzymać nas z dala od potencjalnych problemów. To zrozumienie ewolucyjne lęku pomaga nam spojrzeć na niego inaczej - nie jako coś negatywnego, ale jako pomocnika, który jest częścią naszego dziedzictwa.

  • Postać potwora Lęku pomaga nam zmienić perspektywę i spojrzeć na nasze emocje z dystansu. Przeniesienie myśli z "ja się boję/jestem lękiem" na "mój potwór Lęku się boi" pozwala nam znaleźć w sobie siłę, mądrość i odwagę. Naszym celem staje się zaopiekowanie się lękiem, a nie walka z nim.

Gra terapeutyczna

Lista strategii/umiejętności, które rozwija gra:

  • Świadomość odczuć z ciała.

  • Budowanie emocjonalnego bezpieczeństwa.

  • Zmiana negatywnego/lękowego myślenia.

  • Radzenie sobie z wyzwaniami i działanie pomimo lęku.

  • Budowanie wiary w siebie i pozytywna samoocena.

Terapia poznawczo-behawioralna

Koncepcja gry i ćwiczenia w niej zawarte opierają się na technikach terapii poznawczo-behawioralnej, zwłaszcza jej trzeciej fali.

Gra jest przeznaczona dla dzieci od siódmego roku życia (optymalnie od 7 do 16 roku życia) i może być wykorzystywana zarówno w domu, jak i w gabinecie specjalisty, takiego jak psycholog, psychoterapeuta czy pedagog, jako wsparcie procesu terapeutycznego.

Zawartość pudełka:

  • plansza,

  • 4 pionki,

  • kostka,

  • 6 zestawów kart, które pomagają lepiej radzić sobie z Lękiem,

  • 3 karty pułapki,

  • 80 małych żetonów supermocy.

Uwaga! Gra nie zastąpi profesjonalnego wsparcia. Jeśli podejrzewasz u swojego dziecka zaburzenia lękowe, skontaktuj się z odpowiednim specjalistą.

Szczegóły
Edukowisko
5905913007809
Wydawnictwo
Edukowisko
Autor
Joanna Steinke-Kalembka
ISBN
5905913007809
Format
150x100x50
Okładka
pudełko
Nr katalogowy
35212
Wiek graczy
7+
Zobacz także
chat Komentarze (0)