Zagraj o(swój) Lęk! Gra terapeutyczna pomagająca lepiej radzić sobie z lękiem
Joanna Steinke-Kalembka
Gra terapeutyczna, która pomaga dzieciom i młodzieży radzić sobie z lękiem, ucieleśniając go w postaci potwora. Gra rozwija strategie zarządzania emocjami, opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i jest przeznaczona dla dzieci od 7. roku życia.
Wiele dzieci i nastolatków doświadcza problemów związanych z lękiem i nadmiernym martwieniem się. Choć większość tych lęków jest naturalnie wpisana w rozwój, czasami mogą być na tyle silne, że negatywnie wpływają na funkcjonowanie młodych ludzi, a nawet prowadzą do powstania zaburzeń lękowych.
Gra Zagraj o(swój) Lęk
została stworzona, aby dać uczestnikom możliwość poznania konkretnych strategii, które pomogą im lepiej radzić sobie z lękiem.
Główne założenia gry:
-
Gra pokazuje młodym ludziom, że w obliczu lęku są silniejsi, mądrzejsi i odważniejsi, niż mogliby przypuszczać, a sam lęk może być ich sprzymierzeńcem, którego warto poznać i oswoić.
-
Lęk został ucieleśniony w postaci potwora Lęku - stwora, który pojawia się w momencie, gdy coś może nam grozić. Lęk ma określoną rolę: ma zadbać o nasze bezpieczeństwo i/lub trzymać nas z dala od potencjalnych problemów. To zrozumienie ewolucyjne lęku pomaga nam spojrzeć na niego inaczej - nie jako coś negatywnego, ale jako pomocnika, który jest częścią naszego dziedzictwa.
-
Postać potwora Lęku pomaga nam zmienić perspektywę i spojrzeć na nasze emocje z dystansu. Przeniesienie myśli z "ja się boję/jestem lękiem" na "mój potwór Lęku się boi" pozwala nam znaleźć w sobie siłę, mądrość i odwagę. Naszym celem staje się zaopiekowanie się lękiem, a nie walka z nim.
Gra terapeutyczna
Lista strategii/umiejętności, które rozwija gra:
-
Świadomość odczuć z ciała.
-
Budowanie emocjonalnego bezpieczeństwa.
-
Zmiana negatywnego/lękowego myślenia.
-
Radzenie sobie z wyzwaniami i działanie pomimo lęku.
-
Budowanie wiary w siebie i pozytywna samoocena.
Terapia poznawczo-behawioralna
Koncepcja gry i ćwiczenia w niej zawarte opierają się na technikach terapii poznawczo-behawioralnej, zwłaszcza jej trzeciej fali.
Gra jest przeznaczona dla dzieci od siódmego roku życia (optymalnie od 7 do 16 roku życia) i może być wykorzystywana zarówno w domu, jak i w gabinecie specjalisty, takiego jak psycholog, psychoterapeuta czy pedagog, jako wsparcie procesu terapeutycznego.
Zawartość pudełka:
-
plansza,
-
4 pionki,
-
kostka,
-
6 zestawów kart, które pomagają lepiej radzić sobie z Lękiem,
-
3 karty pułapki,
-
80 małych żetonów supermocy.
Uwaga! Gra nie zastąpi profesjonalnego wsparcia. Jeśli podejrzewasz u swojego dziecka zaburzenia lękowe, skontaktuj się z odpowiednim specjalistą.
- Producent
- Edukowisko
- Autor
- Joanna Steinke-Kalembka
- ISBN
- 5905913007809
- Format
- 150x100x50
- Okładka
- pudełko
- Nr katalogowy
- 35212
- Wiek
- 7+
feedback Zgłoś komentarz